بازدید سایت : ۳۴۳۶۵

◄ ناکارآمدی نیروی انسانی بی کیفیتی خدمات را رقم می زند

فیلم اکولایزر محصول هالیود در سال 2014 با بازیگری دنزل واشنگتن را در اتوبوس های مونیتور دار مسیر ارومیه – تهران دیدم. فیلم بسیار تاثیرگذار و جذابی بود . در حاشیه داستان اصلی فیلم نکته جالب توجهی وجود داشت.

ناکارآمدی نیروی انسانی بی کیفیتی خدمات را رقم می زند
تین نیوز

وبلاگ فروغ فاریابی-فیلم اکولایزر محصول هالیود در سال 2014 با بازیگری دنزل واشنگتن را در اتوبوس‌های مونیتور دار مسیر ارومیه – تهران دیدم. فیلم بسیار تاثیرگذار و جذابی بود . در حاشیه داستان اصلی فیلم نکته جالب توجهی وجود داشت.پسر جوانی داوطلب دست یافتن به شغل نگهبانی در یک فروشگاه بزرگ بود اما با توجه به معیارهای استخدامی شرایط آن را نداشت.  او برای بدست آوردن شغل مورد علاقه‌اش علاوه بر شرکت در آزمون باید اضافه وزن خود را نیز کاهش می داد که بالاخره با تلاش خود و تشویق دوستانش موفق می شود.

صحنه حضور این جوان با لباس فرم و نشان معرف شغلی نصب شده روی لباس ومباهات جوان  به این موقعیت  بسیارجالب بود. با خود فکر میکردم : یک شغل نگهبانی و این همه دنگ و فنگ؟ چقدر جدی گرفته بودند؟!!! یادم افتاد میهمانی از آلمان داشتیم که می گفت در آلمان پیش پا افتاده ترین کارها هم حتی شغلی مانند اداره دکه سیگارفروشی آموزش‌هایی جدی دارند و حتما سالی یکبار سمینار و بازآموزی و تبادل آخرین اطلاعات و روش ها در مورد آن شغل برگزار می شود.

 بعد به خودمان نگاه کردم که با افراد و مشاغل چه می کنیم؟ چه کارهای مهمی را بدون آموزش و در نتیجه بدون تعهدی از طرف مشاغل به افراد می سپاریم و بعد انتظار داریم هیچ خطری کسی را تهدید نکند. امیدوارم خیلی دیر نشده باشد.

وقت آن است که به نیروی انسانی و بهره وری آن در دستگاههای دولتی توجه جدی تری شود. خیلی وقتها تن ندادن به کار از روی تنبلی نیست از روی نابلدی است و چون سیستم اداری در مقابل نابلدی عکس العملی نشان نمی‌دهد، به ندرت انگیزه ای برای یادگرفتن شیوه درست کارها وجود دارد. انعکاس این کاستی‌ها در بی کیفیتی خدماتی است که باید به مردم ارائه شود که نارضایتی کمترین حد آن و جان هموطنان تلخ ترین و شدیدترین حد آن است.

 

 

فروغ فاریابی
فروغ فاریابی
وبلاگ‌نویس
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.