پنج اصل براى مدیریت صحیح پروژه
شاید این پنج اصل بتواند با توجه به موضوع منابع انسانی ماهر و مجرب برای هدایت پروژه، از غناى سازمان اجرایی بیشتر و بهتری برخوردار شود.
تعریف پروژه چیست؟ پروژه (بیانگر)آغاز پروژه و کارهای مرتبط با آن( پروژه) در راستای اهداف مالک (کارفرما) است.
برای بهدست آوردن این مهم، ضرورت دارد که نیازهای مالک (کارفرما)ی پروژه شامل امکانات مورد نظر که رضایتمندی کارفرما را به همراه داشته باشد، شناسایی شده و سپس محدوده وسیعی از کارها مشخص شود.
پنج اصل براى مدیریت خوب( صحیح) پروژه:
١- مدیریت از طریق ساختار شکست با مسئولیت نقطه به نقطه (جز به جز)کارها،
٢- تمرکز روى نتایج،
٣- تعادل میان ساختار شکست (کارها)،
4- سازماندهی پروژه بهواسطه مذاکره قراردادی با عوامل درگیر در پروژه،
٥- بهکارگیرى ساختار گزارشدهی مدیریتی ساده وشفاف،
شاید این پنج اصل بتواند با توجه به موضوع منابع انسانی ماهر و مجرب برای هدایت پروژه، از غناى سازمان اجرایی بیشتر و بهتری برخوردار شود.
* کارشناس مدیریت شهری