◄ حوادث ترافیکی در اروپا هشتمین عامل مرگ و میر است در ایران دومین
به 32 دستگاه و نهاد مربوطه اکتفا نکنید، فقط یک نهاد برای تصادفات مشخص و فعالیت داشته باشد کافی است.
دهه اقدام برای ایمنی حمل و نقل به پایان رسید.
سازمان راهداری با همکاری صدا و سیما در این 10 روز برنامه های آموزنده خوبی ارائه نمودند.
برنامه صدای راهبران در روزهای زوج از رادیو ایران و برنامه با من راه بیا از رادیو جوان از شنبه تا سه شنبه هر هفته برای کاربران جاده ای و عموم مردم روی آنتن می رود.
در این دهه به مقوله ایمنی و راهکارهای کاهش حوادث رانندگی اشاره شد و کارشناسان هم ایده های خود را بیان فرمودند و جا دارد از مدیران رادیو سلامت و کارشناس مجری برنامه مخاطب خاص که به ایمنی توجه ویژه دارند تشکر و دست مریزاد عرض کرد.
پیشنهاداتی مد نظر است که انشالله مورد توجه و عنایت مسئولان سازمان راهداری و دفتر ایمنی ترافیک قرار گیرد:
1- برنامه های رادیویی باید در موقع پخش از طریق سیستم های صوتی و بلندگوهای پایانه های بار همزمان پخش شود.
2- کارشناسان ادارات تابعه و به خصوص ایمنی ترافیک در سراسر کشور، همزمان حدود 20 دقیقه شنونده این نکات تخصصی باشند.
3- این برنامه های آموزشی و اطلاع رسانی باید از طرف روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ضبط و فایل صوتی آن به انجمن های رانندگان سراسر کشور ارسال و از طریق شبکه های اجتماعی و کانال های ارتباطی به رانندگان اطلاع رسانی شود.
متاسفانه بسیاری ازکارشناسان و کارمندان ادارات راهداری سراسر کشور و رانندگان حمل و نقل سنگین از این برنامه ها بی اطلاع هستند.
بنده به نوبه خود انجام وظیفه کرده و بی تفاوت نبوده و این برنامه ها را هر هفته ضبط و به همکاران راننده اطلاع رسانی می کنم. در این برنامه ها می توان از تجربیات و اطلاعات بالقوه رانندگان برون شهری بهره گرفت.
حوادث رانندگی کشور همچنان قربانی می گیرد و خسارات جبران ناپذیری به اقتصاد کشورمان وارد می کند.
حوادث ترافیکی در کشورهای اروپایی هشتمین عامل مرگ و میر، شناخته شده ولی در کشور ما دومین عامل است.
پنج فاکتور اصلی در این مقوله قابل تامل است: سیستم مدیریت ایمن، خودرو ایمن، کاربر ایمن، راه ایمن و اقدامات ایمنی پس از حادثه.
سه سال است منتظر، اقدامات اولیه مسئولان هستیم.
سه سال است منتظر تشکیل ستاد و کارگروه بررسی تصادفات در استان های کشور هستیم.
متاسفانه در سال گذشته حوادث ترافیکی افزایش 15 درصدی را رقم زد، بیش از این تعلل جایز نیست.
138 همت، هر جانباخته 8 میلیارد تومان خسارت و هدر رفتن حدود 13 درصد تولید ناخالص کشور زیبنده کشورمان نیست.
آقای رئیس جمهورمحترم جلوی ضرر را هر موقع بگیرید منفعت است.
به 32 دستگاه و نهاد مربوطه اکتفا نکنید، فقط یک نهاد برای تصادفات مشخص شود و فعالیت داشته باشد کافی است.
* راننده و عضو جمعیت طرفداران ایمنی راه ها