بازدید سایت : ۱۷۹۲۷۴
با حضور وزیر راه و شهرسازی

دفتر منطقه‌ای مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در استان اصفهان افتتاح شد

دفتر منطقه‌ای مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در استان اصفهان افتتاح شد
|

تین نیوز| عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در دومین روز از سفر خود به استان اصفهان با اساتید دانشگاه‌های استان دیدار کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان، در این نشست که روسا و اساتید دانشگاه‌های اصفهان حضور داشتند، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی از افتتاح دفتر منطقه‌ای مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی خبر داد و گفت: این مرکز به عنوان پژوهشکده حمل و نقل و مسکن با همکاری دانشگاه اصفهان به عنوان بازوی تحقیقاتی پروژه‌ها کار خود را آغاز می نماید.

وی از دیگر اهداف تاسیس این مرکز را بهبود کیفیت حوزه‌های حمل و نقل، شهرسازی، کیفیت ساخت و ساز، صرفه‌جویی در مصرف انرژی و ساخت و ساز ایمن و پل ارتباطی با اساتید دانشگاه و هیات علمی برشمرد.

وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: از تمامی تحقیقات و پروژه‌های دانشگاه‌ها در حوزه ریلی، حمل و نقل و طرح‌های جامع ایمنی توسط وزارت راه و شهرسازی حمایت خواهد کرد.

عباس آخوندی به مشکلات آلایندگی کلان شهرها اشاره کرد و گفت: در حال حاضر در کلان شهرهای ایران با مشکلاتی نظیر آلایندگی هوا و کم‌آبی مواجه هستیم که تأثیر بر عدم ارتقاء کیفیت زندگی و محیط اجتماعی مردم گذاشته است.

وزیر راه وشهرسازی، شهر اصفهان را دارای پتانسیل‌های فراوان در زمینه معماری دانست و اظهار داشت: وزارت راه و شهرسازی جهت ارتقاء و رشد اصفهان به منظور بالابردن کیفیت زندگی اجتماعی - اقتصادی با برگزاری چندین کنفرانس علمی در سطح ملی استقبال می‌کند.

دکتر آخوندی از راه اندازی سامانه انتشار آمار سوانح در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: با اهداف اصلاح ایمنی کلیه آمار، سوانح در سطح جاده‌های کشور از طریق این سامانه اطلاع‌رسانی می‌شود. وی با بیان اینکه پیک سفرهای تابستانی بعد از ماه مبارک رمضان است نسبت به اجرای طرح‌های ایمنی راه‌ها تأکید کرد و گفت: 200 هزار کیلومتر راه در کشور وجود دارد که در بخش راهداری و اجرای فن‌آوریهای نوین در بهبود روکش آسفالت راهها باید توجه شود.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.