◄ نوسازی واقعی؛ مستلزم نظارت دقیق در مراحل اسقاط ناوگان حمل کالا
اگر می خواهند دولت و اقتصاد کشور به صورت واقعی به سود و درآمد از محل صرفهجویی در مصرف سوختِ نوسازی ناوگان فرسوده برسد باید نظارت را در مراحل اسقاط کامیون بالا ببرند.
یک فعال بخش حمل و نقل جاده ای با نقد برخی سیاست های مربوط به نوسازی ناوگان حمل کالا گفت: اخیرا تصمیماتی گرفته و دستوراتی داده شده که بر اساس آن برای کامیون های نوسازی شده محدودیت خرید و فروش گذاشتهاند.
به گزارش تین نیوز، داوود کریمی این مطلب را در رسانه های اجتماعی بیان کرد و افزود: دلیل مطرح شده برای این اقدام نیز آن است که: «این کامیون حتما کار کند تا از صرفهجویی در مصرف سوخت آن سود مورد نظر برای دولت تامین شود».
از همین نویسنده:
پشت پرده واردات کشندههای دست دوم چه خبر است؟
سرانجام نامشخص کامیونداران فرسوده سوار
رانندگان توان مشارکت در نوسازی ناوگان را بدون حمایت دولتی ندارند
نوسازی کامیونهای فرسوده؛ فقط با نظارت حداکثری سازمان راهداری
هشدار نسبت به بروز تخلف در نوسازی ناوگان فرسوده باری + فیلم
اضافه شدن کامیون جدید به صلاح حملونقل جادهای نیست
پشت پرده حباب قیمتی در بازار خرید و فروش کامیون
وی ادامه داد: لازم است مسئولانی که این تصمیم را گرفته اند بدانند اگر می خواهند دولت و اقتصاد کشور به صورت واقعی به سود و درآمد از محل صرفهجویی در مصرف سوختِ نوسازی ناوگان فرسوده برسد باید نظارت را در مراحل اسقاط کامیون بالا ببرند تا مثل سال های ۹۵ تا ۹۷ ، از هیچ، گواهی اسقاط خلق نشود.
کریمی خاطرنشان کرد: واضح است که کسی یک کامیون نو را بدون استفاده نگه نمی دارد و به طور حتم با آن کار می کند.
به گزارش تین نیوز، وی گفت: برای پیبردن در عملکرد درست مراحل نوسازی ناوگان فرسودهی باری، سازمان های مربوطه به طور شفاف اعلام کنند چه تعداد کارت سوخت از ناوگان فرسوده باطل شده و چه تعداد کارت سوخت جدید صادر شده است.
این فعال بخش حمل و نقل جاده ای عنوان کرد: با توجه به سیاست توسعه در حمل و نقل ریلی، تعداد ناوگان در حمل و نقل جادهای نباید افزایش پیدا کند و فقط نوسازی ناوگان باید انجام شود.
راه حل استاندارد کنترل بازار آزاد سازی و کاهش نظارت های بیخود هست.
تعرفه واردات کامیون صفر بشه
واردات انواع کامیون تا ۵ سال ساخت آژاد بشود
دایه مهربان تر از مادر به نام ارائه دهنده خدمات پس از فروش رو بذارن کنار
قیمت سوخت رو آزاد کنند
به هر راننده پایه یک اجازه واردات کامیون باب میل خودش رو بدهند
اون موقع بر اساس مدل هزینه فایده ناوگان خود به خود جایگزین میشه!
نیازی به بخشنامه های عریض و طویل هم نداره!