◄ چرا قابلیت جذب بار در بخش جادهای کاهشیافت؟
یک فعال بخش حملونقل جادهای کالا با انتقاد از اجرای طرحهای حملونقلی به صورت آزمون و خطا برای نمونه به طرح نوبت مجازی اشاره کرد و گفت: با اجرای این طرح نظم بین کامیونداران از بین رفت و باعث تحریک شدید ظرفیت مازاد کامیونها شد.
یک فعال بخش حملونقل جادهای کالا با انتقاد از اجرای طرحهای حملونقلی به صورت آزمون و خطا برای نمونه به طرح نوبت مجازی اشاره کرد و گفت: با اجرای این طرح نظم بین کامیونداران از بین رفت و باعث تحریک شدید ظرفیت مازاد کامیونها شد.
به گزارش تیننیوز، این راننده کامیون در بخش نظرات کاربران این شبکه خبری در پاسخ به اظهارات برخی مسئولان که معتقدند «طی ۱۰ سال گذشته در برابر افزایش ۴۰ درصدی حجم بار در کشور، تعداد ناوگان ۱۱۰ درصد رشد داشته و بهدلیل افزایش تعداد ناوگان، قابلیت جذب بار و جابهجایی به ۱.۵ سفر کاهشیافته و موجب غیر اقتصادی شدن حملونقل جادهای شده است»، نوشت: ریشه این بههم ریختگی و ورشکستگی طرح نوبت مجازی است.
این راننده افزود: قبل از اجرای طرح نوبت مجازی کامیونها تفکیک شده و به نظم در گوشه و کنار کشور در حال فعالیت بودند ولی به یکباره با اجرای این طرح همه چیز در هم ریخت و تمام کامیونها با هر شکل بارگیری با هم تداخل پیدا کردند که نتیجه این تداخل بعد از گذشت سه سال همین ورشکستگی است که شاهد آن هستیم.
وی تاکید کرد: در این طرح، تفکیک و نظم و کامیونها از بین رفت و هر کامیون با هر شکل بارگیری توانست در پایانههای جنوبی کشور بارگیری کند همچنین این طرح باعث تنیده شدن سود و زیان مالی انواع بارگیر(کفی، نفتکش،بونکر، کمپرس و...) در یکدیگر شد و نیز امکانی فراهم شد تا یک راننده در یک لحظه در چند پایانه نوبت داشته باشد.