مبانی مدیریت در شرکت های هواپیمایی ایران: مدل های کسب و کار در شرکت های هواپیمایی| قسمت چهارم
همه خطوط هوایی به طور مداوم مدل های کسب و کار خود را توسعه داده و آنها را عملیاتی و اصلاح می کنند و گاهی اوقات حتی بازتعریف می نمایند.
![مبانی مدیریت در شرکت های هواپیمایی ایران: مدل های کسب و کار در شرکت های هواپیمایی| قسمت چهارم](https://cdn.tinn.ir/thumbnail/WujLCWY8DWpn/U7Ccvlt33jn-OqlMlImgutVLjEcw-jhlF2WJsSK4fMDDVSZN8IEX4Zd7jkGxwBqLJ5jM-fGYwhs1w24HZ1koLK7IpCucWsLZ/%D9%87%D9%88%D8%A7%D9%BE%DB%8C%D9%85%D8%A7+1.jpg)
هر شرکت هواپیمایی مدل کسب و کار منحصر به فرد خود را دارد، درست مانند شخصیت ما انسان ها.
بله! درست متوجه شده اید. هر شرکت هواپیمایی ژنوم خاص خودش را باید کشف کند و بواسطه همین شخصیت متمایزش از دیگران شناخته می شود، حتی در ایران، مانند ژنوم پروازهای اروپایی یا آسیای شرقی، شخصیت باندلینگی یا فرکانسی، تیپ منطقه ای، پاشنه دار و چانه زن جهت رایزنی و ...
مبانی مدیریت در شرکت های هواپیمایی ایران| قسمت اول
مبانی مدیریت در شرکت های هواپیمایی ایران| قسمت دوم
مبانی مدیریت در شرکت های هواپیمایی ایران | قسمت سوم
مبانی مدیریت در شرکت های هواپیمایی ایران | قسمت پنجم
با اینحال این مدل های کسب و کار بر اساس یک سری معیارها توصیف می شوند تا قابل فهم جهت یادگیری بوده و الهام بخش سایر شرکت های هواپیمایی باشند و هر شرکت هواپیمایی می بایستی بر اساس مقتضیات خاص خود بتواند آن اصول کلی را متناسب با ویژگی های درونی و موقعیت محیطی خودش به کار گیرد، نه اینکه از آنها کورکورانه تقلید نماید.
همه خطوط هوایی به طور مداوم مدل های کسب و کار خود را توسعه داده و آنها را عملیاتی و اصلاح می کنند و گاهی اوقات حتی بازتعریف می نمایند.
تعاریف معمول مدل های کسب و کار متعارف در شرکت های هواپیمایی مانند فول سرویس Full Service Network Carriers-FSNC ، کم هزینه Low Cost Carriers-LCC ، منطقه ای ، چارتری و .... دیگر تعاریف دقیقی از مدل های کسب و کار در شرکت های هواپیمایی ارائه نمی دهند.
هر کدام از معیارها بر اساس مقتضیات و راهبردها (استراتژی ها) در طیف مربوطه قابل تنظیم هستند، لذا دو شرکت هواپیمایی مدل کسب و کار یکسانی ندارند.
The established Airline Business Models definitions (for example: Full-Service Network Carriers-FSNC, Low-Cost Carriers-LCC, Regional, Charter,…) are IMPRECISE.
Each of the criteria can be adjusted based on the contingencies and strategies in the respective spectrum, so NO TWO AIRLINES HAVE THE SAME BUSINESS MODEL.
![مبانی مدیریت در شرکت های هواپیمایی ایران](https://cdn.tinn.ir/servev2/BkmtElgtE3Q7/hhF3zQUm1m4,/%D9%85%D8%A8%D8%A7%D9%86%DB%8C+%D9%85%D8%AF%DB%8C%D8%B1%DB%8C%D8%AA+%D8%AF%D8%B1+%D8%B4%D8%B1%DA%A9%D8%AA+%D9%87%D8%A7%DB%8C+%D9%87%D9%88%D8%A7%D9%BE%DB%8C%D9%85%D8%A7%DB%8C%DB%8C+%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86.jpg)
![مبانی مدیریت در شرکت های هواپیمایی ایران](https://cdn.tinn.ir/servev2/hCeLVZOG3cid/hhF3zQUm1m4,/%D9%85%D8%A8%D8%A7%D9%86%DB%8C+%D9%85%D8%AF%DB%8C%D8%B1%DB%8C%D8%AA+%D8%AF%D8%B1+%D8%B4%D8%B1%DA%A9%D8%AA+%D9%87%D8%A7%DB%8C+%D9%87%D9%88%D8%A7%D9%BE%DB%8C%D9%85%D8%A7%DB%8C%DB%8C+%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86.jpg)
فایل پاورپوینت آموزشی مدل های کسب وکار در شرکت های هواپیمایی