◄ عامل فراموششده تصادفات در نوروز 97
در حالیکه رئیس پلیس راهور ناجا عامل وقوع 85 درصد تصادفات رانندگی را در طول اجرای طرح نوروزی پلیس در سال 97 عدم توجه به جلو، خستگی و خوابآلودگی و سرعت و سبقت غیر مجاز اعلام کرده است، رانندگان ناوگان حملونقل عمومی باری و مسافری در شبکههای اجتماعی عوامل دیگری از جمله کیفیت خودروها را نیز در این مورد دخیل میدانند.
در حالیکه رئیس پلیس راهور ناجا عامل وقوع 85 درصد تصادفات رانندگی را در طول اجرای طرح نوروزی پلیس در سال 97 عدم توجه به جلو، خستگی و خوابآلودگی و سرعت و سبقت غیرمجاز اعلام کرده است، رانندگان ناوگان حملونقل عمومی باری و مسافری در شبکههای اجتماعی عوامل دیگری از جمله کیفیت خودروها را نیز در این مورد دخیل میدانند.
به گزارش تیننیوز، به دنبال انتشار خبری در شبکههای اجتماعی که طی آن سردار تقی مهری عامل 85 درصد از تصادفات رانندگی در نوروز امسال را سرعت و سبقت غیر مجاز، عدم توجه به جلو و خستگی و خواب آلودگی اعلام کرده بود، برخی رانندگان ناوگان عمومی بار و مسافر در گروههای مربوط به خود به عوامل دیگری اشاره کردند و خواستار توجه مسئولان به این موارد شدند.
یکی از کاربران در این مورد نوشت: استاندارد نبودن خودروها، تولید بیحساب و کتاب خودرو و روانه آن به بازار و نبود استاندارد کافی در جادهها نیز از عوامل بسیار مهم در وقوع تصادفات رانندگی است.
کاربر دیگری نیز نوشت: چرا پلیس راهنمایی و رانندگی مجوز حمل 42 تن بار را به خودروهای چینی ارایه کرده است و برای جادهها و رانندگان مشکل ایجاد کرده است؟
یکی دیگر از کاربران نیز گفت: چرا مسئولان همیشه همه تقصیرات را متوجه راننده میدانند؟ چرا از استاندارد نبودن جادهها و بیکیفیتی خودروهای باری چینی حرفی زده نمیشود؟
وی افزود: به هیچ عنوان نباید کارت ۴۲ تن به خودروهای غیر استاندارد چینی داده شود چون خودروهای چینی که در ایران تردد میکنند کیفیت لازم را ندارند.
به گفته وی به این خودروها نباید کارت ۴۰ تن داده شود چرا که این خودروهای چینی برای شهرداریها و فعالیت در شهرها مناسب هستند و نه جاده و به همین دلیل تردد این خودروها در مسیرهای جادهای که سربالایی و سرپایینی دارند برای دیگر رانندگان دردسر ساز شده است.