جایی که ایران خودرو و سایپا از دیگران عقب افتادند
تین نیوز | ایران خودرو و سایپا 39.4 درصد بازار خودروهای سنگین ایران را در اختیار دارند.
دو غول خودروسازی کشور در حالی 60.6 درصد بازار خودروهای تجاری سنگین را به سایر تولیدکنندگان داخلی واگذار کردهاند که همزمان 82.1 درصد بازار خودروهای سواری را در اختیار دارند.
همچنین حدود 95 درصد بازار خودروهای سبک تجاری (وانت) کشور نیز در اختیار ایران خودرو و سایپا است اما این دو شرکت نتوانستهاند در بازار خودروهای سنگین تسلط خود بر بازار را حفظ کنند.
این وضعیت در حالی است که در گذشتههایی نه چندان دور سهم ایران خودرو و سایپا از بازار خودروهای سنگین تجاری بیش از این مقدار بود.