بازدید سایت : ۴۵۷۲۲

◄ سهم جاده ها در تصادفات بسیار ناچیز است

بر اساس تحقیقات به عمل آمده توسط کارشناسان اداره راهور پلیس راهنمایی و رانندگی یک سوم کل تصادفات مربوط به عوامل ناشی از مشکلات مربوط به جاده‌ها است. در ایران در هر نوزده دقیقه یک نفر در جاده‌های کشور جان می‌سپارد و در هر دو دقیقه خبر مصدومیت جدی و حتی معلولیت مادام‌العمر یک نفر بر اثر حوادث جاده‌ای به اعضای خانواده‌اش می‌رسد. مرگ و میرهای ناشی از سوانح رانندگی سالانه شش میلیارد دلار هزینه بر اقتصاد ایران تحمیل می‌کند، که معادل بیش از 5 درصدِ تولید ناخالص ملی است.

 سهم جاده ها در تصادفات بسیار ناچیز است
تین نیوز

بر اساس تحقیقات به عمل آمده توسط کارشناسان اداره راهور پلیس راهنمایی و رانندگی یک سوم کل تصادفات مربوط به عوامل ناشی از مشکلات مربوط به جاده‌ها  است.

در ایران در هر نوزده دقیقه یک نفر در جاده‌های کشور جان می‌سپارد و در هر دو دقیقه خبر مصدومیت جدی و حتی معلولیت مادام‌العمر یک نفر بر اثر حوادث جاده‌ای به اعضای خانواده‌اش می‌رسد.

مرگ و میرهای ناشی از سوانح رانندگی سالانه شش میلیارد دلار هزینه بر اقتصاد ایران تحمیل می‌کند، که معادل بیش از 5 درصدِ تولید ناخالص ملی است.

 طراحی و زیرساخت‌ جاده‌ها: اقدامات مربوط به بهبود طراحی و زیرساخت‌ِ جاده‌ها عبارتند از: جداسازی انواع متفاوت وسایل نقلیه؛ تأمین معابر ایمن‌تر برای دوچرخه‌سواران و عابران پیاده؛ ساختن پیاده‌رو و معابر مشخص عابران پیاده؛ و کاهش سرعت خودروها از طریق ایجاد سرعت‌گیر، مناطق میخکوبی شده و ساخت میدان.

داوود کشاورزیان معاون وزیر راه و شهرسازی در این رابطه گفت: سهم راهها در کشته شده های جاد ه ای بسیار ناچیز است. در اصل سهم راه ها در تعدادی که کشته می شوند نیست سهم  کشته شده گان جا ده ای را باید در تعدادی که کشته نمی شوند دید، نه در آماری که بر اثر سوانح جا ده ای کشته می شوند.

معاون وزیر راه و شهر سازی در ادامه بیان کرد:  اگر  ما راه ها را نوسازی و نگهداری  نکنیم و یا خط کشی ها و آسفالت را تجدید نکنیم ویا علایم  جاده ای مناسب نصب نشوند و یا اینکه شیب ها و پیچ ها را اصلاح نکنیم تعداد کشته ها افزایش می یابد که می تواند دلایل زیادی داشته باشد و بخشی از آن ناشی ازعدم ایمنی راه هاست.

وی با تاکید بر اینکه اولویت اصلی ما در سازمان راهداری ایمنی راه هاست افزود: ایمنی راه ها با اجرای به موقع اقدامات اولیه در نوسازی و بهسازی راه ها که هزینه چندانی هم ندارد امکانپذیر است. تجدید به موقع خط کشی ها ،ترمیم تابلوها ،اصلاح تقاطع ها، اصلاح دور برگردانها،اصلاح شانه های خاکی و اصلاح شیب ها کارهایی است که هزینه چندانی ندارد و تاثیر بسزایی در افزایش ایمنی جاده ها دارد. 

کشاورزیان در پایان خاطر نشان کرد: در نهایت اینکه برای کاهش این آمار باید دستگاههای دیگر مانند پلیس راهور با اجرای درست قوانین و سخت گیری های جاده ای ایمنی را افزایش دهد. بسیاری از قربانیان سوانح جاده ای به دلیل کمبود امکانات و خدمات اضطراری نظیر خدمات درمانی، آتش‌‌نشانی و پلیس، قبل از رسیدن به بیمارستان جان می‌بازند. بهبود سطح خدمات اضطراری از محل تصادف تا مراکز درمانی و پس از آن، احتمال زنده ماندن و پیشگیری از نقص‌عضو و آسیب‌های درازمدت برای سانحه دیدگان حوادث رانندگی را افزایش می‌دهد.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.