مجوزهای بی حساب و کتاب به ایرلاین های ترک و عرب
نقش هواپیماهایی که در دولت سیزدهم وارد شده در جابجایی این 10.4 میلیون مسافر هوایی چگونه بوده است ؟
امروز دیدم که جناب وزیر در توئیتی فرموده اند که آمار مسافران بین المللی در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۷۶۰ درصد رشد داشته و از 1.2 میلیون سفر به 10.4 میلیون نفر در سال ۱۴۰۲ رسیده است.
نکات و سوالات جالب توجه :
اولا . میزان مسافر بین المللی حمل شده توسط شرکت های ایرانی چند درصد بوده است ؟ در دوران دولت سیزدهم چه میزان از این بازار به تصاحب ایرلاین های ترک و حاشیه جنوبی خلیج فارس درآمده و نقش همکاران جنابعالی در دادن مجوزهای بی حساب و کتاب به اجانب و سود سرشاری که از آن متمتع شده اند به چه میزان بوده است ؟
دوم . نقش هواپیماهایی که در دولت سیزدهم وارد شده در جابجایی این 10.4 میلیون مسافر هوایی چگونه بوده است ؟ چند فروند از این صد و اندی هواپیما که با افتخار وارد نموده اید مجازند وارد حریم هوایی امارات و سایر کشورهای منطقه بشوند؟
سوم . چه میزان از این رشد ۷۶۰ درصدی نسبت به سال های قبل از دولت سیزدهم به خاطر دوران پساکرونا بوده است ؟
چهارم . چه اقدامی برای تامین سوخت شرکت های هواپیمایی ایرانی در سایر کشورها نموده و تا چه حد این موضوع در کاهش سهم شرکت های ایرانی از بازار سفرهای بین المللی تاثیر گذار بوده ؟
پنجم . چرا آخرین آمار صنعت هوایی ایران از طریق وبسایت سازمان هواپیمایی کشوری منتشر می گردد ، مربوط به سال ۱۴۰۱ است ؟
با درود ، نکاتی اینجا مطرح شدند که اندکی عجیب است ! اینکه خطوط غیر ایرانی مسافر بین المللی حمل می کنند چیز عجیبی نیست ، اینها همه شارژ فرودگاهی ، تامین سوخت ، کیترینگ ، هزینه استفاده از دالانهای هوائی به ایران می پردازند و هواپیماهای بهتر و سالمتر و جوانتر دارند. این عزیز ، بهتر است از کسانی انتقاد کند که با سیاستهای نامطلوب باعث تحریم هوانوردی ایران طی ۳۶ سال اخیر شدند و همین باعث ورود اعراب و ترکها شد. در ضمن تا تحریم ها هستند وضعیت هوانوردی ایران تغییری نخواهد نمود و هیچ فرودگاهی هواپیمای معیوب و کهنه را به خود راه نخواهد داد.فعلا باید متکی به خطوط بیگانه بود. در ضمن فرودگاه دوبی و استانبول هر دو مملو از خطوط غیر اماراتی و ترک هستند.