بازدید سایت : ۵۴۸۶۹

ایران، مسئول کارگروه تهیه راهنمای کنترل و بازرسی کشتی ها شد

جمهوری اسلامی ایران به عنوان مسئول کارگروه تهیه راهنمای کنترل و بازرسی کشتی ها بر اساس آیین نامه بین المللی کارکنان صنعتی (IP Code) تعیین شد.

ایران، مسئول کارگروه تهیه راهنمای کنترل و بازرسی کشتی ها شد
تین نیوز |

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در بیست و هفتمین اجلاس سالانه کشورهای عضو یادداشت تفاهم منطقه ای اقیانوس هند (IOMOU) در تانزانیا، جمهوری اسلامی ایران به عنوان مسئول کارگروه تهیه راهنمای کنترل و بازرسی کشتی ها بر اساس آیین نامه بین المللی کارکنان صنعتی (IP Code) تعیین شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از اقتصادسرآمد، الله مراد عفیفی پور با اعلام این خبر، توضیح داد: کمیته ایمنی دریانوردی در سازمان بین المللی دریانوردی(IMO/MSC) در تاریخ دهم نوامبر ۲۰۲۲ ، آیین نامه بین المللی ایمنی شناورهای حامل کارکنان صنعتی ( موسوم به IP Code) را به تصویب رساند تا چارچوبی مشخص برای اطمینان از حمل و نقل دریایی ایمن کارکنان شاغل در تاسیسات فراساحل فراهم شود.

عفیفی پور افزود: در اجلاس اخیر کشورهای عضو IOMOU ، اهمیت آیین نامه موصوف مورد توجه قرار گرفته و به تبع آن مقرر شده تا با محوریت جمهوری اسلامی ایران و همکاری دبیرخانه IOMOU و  کشورهای استرالیا، موریس و موزامبیک؛ راهنمای بازرسی از شناورهای حمل کارکنان صنایع فراساحل تهیه و در اختیار افسران کنترل و بازرسی کشتی ها (PSC) در کشورهای منطقه اقیانوس هند قرار گیرد.

شایان ذکر است ایران با برخورداری از تاسیسات عظیم نفت و گاز در آب های فراساحل منطقه خلیج فارس، دارای تعداد قابل توجهی از مهندسان و کارگران فنی و متخصص در حوزه صنایع فراساحل است که موضوع تردد ایمن آنها توسط شناورهای خدماتی و پشتیبانی همواره از دغدغه های اصلی سازمان بنادر و دریانوردی بوده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.