بازدید سایت : ۸۳۱۳۷

◄ راه اندازی سیستم هوشمند اعلام ارتفاع غیرمجاز وسایل نقلیه در یزد

سیستم هوشمند اعلام ارتفاع غیرمجاز وسایل نقلیه در یزد راه اندازی می شود.

راه اندازی سیستم هوشمند اعلام ارتفاع غیرمجاز وسایل نقلیه در یزد
تین نیوز |

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد گفت: برای اولین بار در کشور از سیستم هوشمند هشدار ارتفاع غیرمجاز وسایل نقلیه در استان یزد مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد، جواد ذاکر اظهار کرد: سالانه به دلیل عدم رعایت حداکثر ارتفاع مجاز توسط وسایل نقلیه، شاهد بروز حوادث متعددی در تقاطع‌های غیر همسطح و پلهای بزرگ که از سازه های اصلی جاده‌ها هستند، هستیم که این برخوردها علاوه بر خسارات مالی و جانی منجر به ایجاد آسیب‌های جدی بر ابنیه موجود در جاده‌ها می‌شود.

وی عنوان کرد: سیستم هوشمند تشخیص و هشدار ارتفاع غیرمجاز وسایل نقلیه، سامانه‌ای است که باهدف کنترل ارتفاع وسایل نقلیه و جلوگیری از بروز حوادث جاده‌ای و ایجاد آسیب به سازه های اصلی راه‌ها از جمله پلها و تونلها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 وی یادآور شد: در این سامانه پس از عبور وسایل نقلیه از مقابل سنسورهای هوشمند، در صورت عدم رعایت ارتفاع مجاز بار، آژیر هشدار نواخته می‌شود و در تابلوهای هوشمند به راننده هشدار داده می شود تا قبل از نزدیک شدن به پل یا تونل بتواند از راه انحرافی جهت عبور استفاده کند.

ذاکر ادامه داد: قابلیت دیگر این سامانه، اطلاع‌رسانی عبور وسیله نقلیه با بار غیرمجاز از طریق سیستم پیامکی به نیروهای راهدار یا پلیس به منظور اعمال قانون است.

ذاکر افزود: این سامانه که برای اولین بار در کشور در اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد در دست اجراست، هم‌اکنون در محور مواصلاتی یزد – مهریز در محدوده تقاطع غیر همسطح یزد – بافق نصب‌شده است.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.