بازدید سایت : ۳۲۷۴۳

تا اطمینان از ایمنی کامل هواپیما اجازه پرواز نمی‌دهیم

تا اطمینان از ایمنی کامل هواپیما اجازه پرواز نمی‌دهیم

تین‌نیوز| وبلاگ رحمت الله مه آبادی-خرابی‌ها و شرایط جوی اجازه پرواز هواپیماها را با تاخیر مواجه می‌کند و تا اطمینان از ایمنی کامل هواپیما نباشد اجازه پرواز نمی‌دهیم.

متوسط عمر ناوگان هوایی 22 سال است و تعدادی هواپیمای نسبتا جوان وارد ناوگان کرده‌ایم.

یکی از باندهای فرودگاه مهرآباد در حال نوسازی است و در سال‌های گذشته به علت اعتبارات کم و بی‌توجهی نوسازی نشده است لذا پیشرفت کار باند فرودگاه مهرآباد خوب است و برای نوسازی آن یک مشاور خارجی داشتیم و 100 میلیارد تومان برای نوسازی آن هزینه می‌شود.

 در صورتی که سند حقوق شهروندی را محور قرار دهیم خیلی از مشکلات برطرف می‌شود و وضعیت بهتر از گذشته خواهد شد.

طبق ماده ۱۶۱ قانون برنامه پنجم توسعه٬ خدمات ناوبری هوایی ایران به صورت انحصاری در تمام کشور به تمامی پرنده‌ها در اختیار شرکت فرودگاه‌هاست و ما برای ارائه این خدمات نیاز به سامانه‌های پیشرفته ارتباطی٬ کمک‌ناوبری و راداری داریم که مجموعه این‌ها را در تحریم بودیم اما با فرصت‌های پیش آمده٬ ما به نوسازی سامانه‌های کشور پرداختیم و تا سه ماهه اول سال آینده تمامی سامانه‌های ارتباطی را نوسازی می‌کنیم. در این راستا اولین رادار نیز به زودی وارد کشور می‌شود.

ایران بین اروپا و منطقه آسیا پاسفیک قرار گرفته است٬ جایی که بیشترین ترافیک هوایی در آن رد و بدل می‌شود و بر همین اساس ایران یکی از بهترین مسیرها برای عبور پروازها است. به این منظور سال گذشته فاز نخست طرح ملی مدیریت آسمان ایرانشهر با اصلاح مسیرها به بهره‌برداری رسید تا بتوانیم وارد فضای رقابتی شده تا کشورهای دیگر مسیر ایران را برای پرواز خود انتخاب کنند.

 عبور پرواز از آسمان کشور وابستگی دیگر کشورها را به ما بیشتر می‎کند٬ توجه به زیرساخت‎های فرودگاهی را در این زمینه مهم ارزیابی کرد. شرقی‎ترین نقطه کشور زاهدان است که می‌تواند یک پایگاه بسیار خوب است برای پذیرش هواپیماهایی باشد که در مسیرهای بین‎المللی از شرق کشور وارد یا خارج می‌شوند.

به طور کلی صنعت هوانوردی ایران قرارداد خرید 200 فروند هواپیما را بسته یا در شرف بستن قرارداد است که قرار است در طی 10 سال وارد کشور شوند. این هواپیماها شامل ۸۰ فروند بوئینگ٬ ۱۰۰ فروند ایرباس و ۲۰ فروند ATR است که هواپیماهایATR  برای منطقه کم برخوردار بسیار کاربرد دارد. در حقیقت ما با این هواپیماها می‌توانیم پوشش حمل‌ونقل هوایی در کشور را به‌طور کامل داشته باشیم.

فرودگاه مهرآباد دچار یک غفلت تاریخی شده بود. به‌طوری که حدود 40 سال است این فرودگاه نوسازی نشده اما از حدود یک سال پیش نوسازی باند اول مهرآباد را با هزینه 100 میلیارد تومان با تکنولوژی جدید به صورت بتنی که مقاومت و عمر مفید بالایی دارد٬ شروع کردیم و پیشرفت کار هم خوب بوده است.

درصددیم پس از بهره‌برداری از باند نخست و با یک فاصله زمانی نوسازی باند دوم این فرودگاه را آغاز کنیم.

برای ایجاد سهولت دسترسی مسافران به ترمینال‎های مهرآباد 20 میلیارد تومان هزینه شده است.

با تلاش و توانمندی متخصصان الکترونیک رادارهایی که 15 سال عمر مفید داشته‎اند پس از سال‎ها هنوز هم در حال تعمیر، نگهداری و بهره‎برداری هستند. همچنین کنترلرهای ما که هدایت پروازها را برعهده دارند از بهترین کنترلرهای دنیا هستند و در بیرون از کشور نیز خوش درخشیده‎اند.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.