بازدید سایت : ۸۳۱۳۷

آژانس‌هایی که مسافرت را به کام مسافران تلخ می‌کنند

تین نیوز | نظارت بر نحوه عملکرد آژانس‌های مسافرتی، یکی از موضوعات مهم در حوزه گردشگری کشورمان است که متاسفانه همچنان با تخلفات متعدد از سوی برخی آژانس‌ها و البته عدم پیگیری از سوی نهادهای زیربط روبروست. اجرا نکردن تعهدات مندرج در قراردادهای منعقد شده میان آژانس‌های مسافرتی و مسافران، باعث شده سیر و سیاحت بیشتر از آن که تجدید قوا و آرامش روحیه را برای گردشگران به دنبال داشته باشد، سوهان روح مردم شود.

این اتفاقات تلخ که بیشتر در سفرهای خارجی رخ می‌دهد، متاسفانه در سال‌های اخیر رشد بیشتری یافته و آمار شاکیان و معترضان نسبت به رفتارها و تخلفات تعدادی از آژانس‌های مسافرتی افزایش یافته است. این بی‌توجهی‌ها که انجام نشدن تعهدات این دسته از آژانس‌ها تا برخورد نادرست و غیراخلاقی مسوولان تورها و لیدرها را شامل می‌شود، سیر و سیاحت را به محلی برای نابودی پول مردم و تخریب روحیه آنها تبدیل کرده است. فرهاد «غ» یکی از جدیدترین قربانیان بی توجهی آژانس‌های مسافرتی به خواسته‌های به حق مردم است که در سفر خود به ترکیه، با انواع و اقسام مشکلات روبرو شده است.

وی در این خصوص گفت: ابتدای مهرماه امسال بود که تصمیم گرفتیم به همراه 7 نفر از اعضای خانواده و دوستان، راهی استانبول ترکیه شویم. برای این کار به آژانس «س...» مراجعه کردیم و قرار شد برای هر نفر یک میلیون و 410 هزار تومان بپردازیم. در فرمی که آژانس در اختیار ما گذاشت، هتل 4 ستاره «میم» برای ما رزرو شده بود که البته در بندی از قرارداد قید شده بود در صورتی که هتل مورد نظر جای کافی نداشته باشد یا دچار مشکل شود، هتل 4 ستاره دیگری جایگزین آن شود. بندی که بدون اطلاع ما اضافه شد، اما در هر صورت، این شرط را نیز قبول کردیم.

وی افزود: ساعت 2 نیمه شب به استانبول رسیدیم که در این هنگام، لیدر شرکتی به نام «ت...» ما را به هتل رزرو شده برد، اما بعد از چند ساعت معطلی، به ما اعلام کرد باید در هتل دیگری اقامت کنید. ما هم به تصور این که هتل دیگر هم 4 ستاره است، قبول کردیم. اما بعد از رسیدن به هتل «استایل» متوجه شدیم که این هتل 3 ستاره است. در این هنگام، مراتب اعتراض خود را به لیدر تور اعلام کردیم، اما ترتیب اثری داده نشد. این مسافر با بیان این که در مدت چند ساعت معطلی بابت اسکان و همچنین تغییر هتل محل اقامت، 2 فرزند کوچکش بیمار شدند، ادامه داد: چون نیمه شب بود مجبور شدیم در همان هتل 3 ستاره اقامت کنیم.

بعدا در تماسی که با آژانس س در تهران داشتم، آنها به ما گفتند مجددا به همان هتل 4 ستاره برگردید. مسئول آژانس این پیشنهاد را در حالی به ما داد که تنها یک روز دیگر از اقامت ما در استانبول باقی مانده بود. در ادامه رفتارهای زننده لیدر تور، وی به ما گفت: ترانسفر شما به فرودگاه، جزو تعهدات ما نیست.

او این را هم اعلام کرد در صورتی شما را به فرودگاه ترانسفر می‌کنیم که کتبا اعلام کنید از بهترین خدمات ما برخوردار شده‌اید! فرهاد گفت: به خاطر این نوع رفتارهای لیدر شرکت ت، مراتب اعتراض خود را به کنسولگری محترم سفارت ایران در استانبول اطلاع دادیم که ایشان قول مساعد جهت پیگیری دادند که جا دارد از زحمات و حسن توجه ایشان تقدیر و تشکر کنم.وی اظهار داشت: بعد از بازگشت به ایران، با مدیران آژانس مربوطه تماس گرفتم، اما آنها هیچ توجهی به اعتراض بنده نداشتند.

به همین خاطر، به معاونت نظارت بر امور گردشگری مراجعه کردم که آنها نیز از رفتارهای آژانس مذکور ناراحت شدند و به من گفتند تا حصول نتیجه، پیگیری‌های خود را انجام دهید. چرا که این قبیل آژانس‌ها، بیشتر کلاهبرداری می‌کنند تا این که بخواهند به مردم سرویس دهی کنند. این مسافر معترض در پایان گفت: براساس قیمت‌های درج شده در سایت هتل‌های میم و استایل در استانبول، مابه التفاوت اتاق‌های هتل 3 ستاره استایل و 4 ستاره میم، مبلغی حدود 60 دلار برای هر اتاق است که با توجه به این که ما 8 نفر بودیم، مبلغ مابه التفاوت 1600 دلار می‌شود که حدود 4 میلیون و 800 هزار تومان به پول ایران است.

اما آژانس مذکور به من گفتند ما تنها 500 هزار تومان به شما پرداخت خواهیم کرد. علاوه بر این که بنده از نظر مالی دچار ضرر و زیان شدم، به خاطر عدم پایبندی آژانس به تعهداتشان و همچنین کم توجهی لیدر تور، 2 فرزند کوچک من بیمار شدند که آنها را به بیمارستانی در استانبول بردم. به نظرم، این اتفاقات بیش از مسائل مالی اهمیت دارد. چرا که سلامت جسمی و آرامش روحی مسافران را از بین می‌برد. از این رو، تا رسیدن به نتیجه دست از پیگیری و شکایت خود از این آژانس برنخواهم داشت.در همین حال، با آژانس س تماس گرفتیم که مدیر فنی این آژانس گفت: ما مشکلی بابت شکایت نداریم. این مسافر می‌تواند به هر کجا که دلش می‌خواهد شکایت کند! اگر ما مقصر باشیم، از یک ریال تا 5 میلیون تومان مورد نظر ایشان را پرداخت خواهیم کرد.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.