اضافهشدن ۱.۶میلیون TEUبه ظرفیت ناوگان کانتینریجهان
تیننیوز| موسسه مشاوره کشتیرانی Drewry اعلام کرد که با وجود شکاف عمیق میان عرضه و تقاضای کشتیهای کانتینری، خطوط کشتیرانی کانتینری علاقه چندانی برای استفاده از فرصت و کاهش این شکاف ندارند.
به گزارش گروه بین الملل مارین تایمز، کشتیرانیها همچنان چشم به کشتیهای بزرگتر و جدیدتر دوختهاند تا به این شکل سهم بازار و مزیت قیمتی خود را حفظ نمایند و حاضر نیستند این موضوع را به تاخیر بیاندازند.
موسسه دروئری در گزارش خود آورده است که با این احوال تعویق فعالیتهای کنونی کشتیرانی ها میتواند با خود پاداشی مانند ایجاد توازن بیشتر عرضه-تقاضا و نرخ های بالاتر به همراه داشته باشد که مقاومت در برابر آن کار دشواری است.
تعویق سفارشهای جدید برای صنعت کشتیرانی کانتینری این فرصت طلایی را فراهم میکند که ایجاد ظرفیت ناوگان کانتینری در سالهای آتی کمی آرام تر باشد.
اطلاعات موسسه Clarksons Research نشان می دهد که سال 2016 میلادی بدترین سال از نظر سفارش کشتی های جدید تجاری بوده است. در این سال تنها چهار میلیون تن سفارش جدید ثبت شد، این در حالیست که در سال 2015 میلادی نزدیک به 25 میلیون تن و در سال 2013 نیز رکورد 56 میلیون تن سفارش ساخت کشتی های جدید ثبت شده بود.
در گزارش دروئری آمده است: "نبود کسب و کار جدید موجب میشود که کشتی سازیهای جهان با کاهش سفارش روبرو شوند، این روند می تواند تا سال 2018 میلادی به سفارش صفر برسد. برای همین کشتیسازی ها مجبورند برای جلب سفارش های جدید تخفیفهای چشمگیری ارائه دهند."
در سال 2017 میلادی و بر اساس برنامه نزدیک به 1.6 میلیون TEU به ظرفیت ناوگان کانتینری جهان افزوده می شود. بخشی از این ظرفیت قرار بود که در سال گذشته وارد ناوگان شود که با توجه به شرایط بازار تحویل آن به امسال موکول شد.
به گزارش گروه بین الملل مارین تایمز، کشتیرانیها همچنان چشم به کشتیهای بزرگتر و جدیدتر دوختهاند تا به این شکل سهم بازار و مزیت قیمتی خود را حفظ نمایند و حاضر نیستند این موضوع را به تاخیر بیاندازند.
موسسه دروئری در گزارش خود آورده است که با این احوال تعویق فعالیتهای کنونی کشتیرانی ها میتواند با خود پاداشی مانند ایجاد توازن بیشتر عرضه-تقاضا و نرخ های بالاتر به همراه داشته باشد که مقاومت در برابر آن کار دشواری است.
تعویق سفارشهای جدید برای صنعت کشتیرانی کانتینری این فرصت طلایی را فراهم میکند که ایجاد ظرفیت ناوگان کانتینری در سالهای آتی کمی آرام تر باشد.
اطلاعات موسسه Clarksons Research نشان می دهد که سال 2016 میلادی بدترین سال از نظر سفارش کشتی های جدید تجاری بوده است. در این سال تنها چهار میلیون تن سفارش جدید ثبت شد، این در حالیست که در سال 2015 میلادی نزدیک به 25 میلیون تن و در سال 2013 نیز رکورد 56 میلیون تن سفارش ساخت کشتی های جدید ثبت شده بود.
در گزارش دروئری آمده است: "نبود کسب و کار جدید موجب میشود که کشتی سازیهای جهان با کاهش سفارش روبرو شوند، این روند می تواند تا سال 2018 میلادی به سفارش صفر برسد. برای همین کشتیسازی ها مجبورند برای جلب سفارش های جدید تخفیفهای چشمگیری ارائه دهند."
در سال 2017 میلادی و بر اساس برنامه نزدیک به 1.6 میلیون TEU به ظرفیت ناوگان کانتینری جهان افزوده می شود. بخشی از این ظرفیت قرار بود که در سال گذشته وارد ناوگان شود که با توجه به شرایط بازار تحویل آن به امسال موکول شد.