بازدید سایت : ۳۷۸۲۷

ضرب الاجل ۱۰ روزه رییس کل دادگستری آذربایجان غربی به صاحبان خودروهای توقیفی

۱۰ روز به مالکان خودروهای توقیفی فرصت داده می شود تا وضعیت خودروهای خود را تعیین تکلیف کنند و بعد از این مهلت، ادعایی پذیرفته نخواهد شد.

ضرب الاجل ۱۰ روزه رییس کل دادگستری آذربایجان غربی به صاحبان خودروهای توقیفی
تین نیوز |

رییس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: ۱۰ روز به مالکان خودروهای توقیفی فرصت داده می شود تا وضعیت خودروهای خود را تعیین تکلیف کنند و بعد از این مهلت، ادعایی پذیرفته نخواهد شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، ناصر عتباتی روز چهارشنبه در بازدید از پارکینگ انتظامی ارومیه افزود: تعدادی از وسایل نقلیه که با دستور قضایی و تعداد قابل توجهی هم در راستای مقررات و قوانین ناشی از تخلفات رانندگی، تصادفات و جرایم توسط مجموعه انتظامی و پلیس توقیف شده اند، باید در سریع ترین زمان ممکن تعیین تکلیف شوند.

عتباتی اضافه کرد: حتی وسایل نقلیه ای که در یک فرایند قانونی توقیف و مصادره شده اند، جزو حقوق و اموال عمومی هستند.

وی ادامه داد: بخشی از این موضوع به خاطر سهل انگاری و عدم پیگیری مالکان و افراد و اشخاص ذینفع با وجود تعیین تکلیف پرونده و صدور دستور رفع توقیف خودروها بوده و به همین دلیل از شهروندان خواستاریم برای اینکه اتفاق و حادثه ای برای خودروهای آنها نیفتد و دچار آسیب و خسارت نشوند، از طرف مراجع قضایی و پلیس تعیین تکلیف وسایل نقلیه خود را پیگیری کنند.

رییس کل دادگستری آذربایجان غربی اظهار کرد: با لحاظ دغدغه مندی ها و در راستای مقررات قانونی و قضایی از امروز فرصت ۱۰ روزه به مالکان و ذی نفعان وسایل نقلیه توقیفی در پارکینگ ها داده می شود که به سیستم قضایی، پارکینگ ها و مراجع انتظامی به تناسب مراجعه و وسایل نقلیه خود را تعیین تکلیف کنند.

عتباتی گفت: پس از گذشت این مهلت ناگزیر هستیم با لحاظ دغدغه هایی که داریم با انجام اقدام کارشناسی و تعیین قیمت طبق نظر کارشناس، دستورهای قضایی را برای تعیین تکلیف وسایل نقلیه باقی مانده و خروج آنها از پارکینگ صادر کنیم.

وی افزود: بخشی از این خودروها که کاملا مستهلک بوده و وارد چرخه ترافیکی نمی شوند، باید اسقاط شوند و بخشی دیگر در سایر فرآیندها تعیین تکلیف می شوند و بعد از این مهلت، ادعایی پذیرفته نخواهد شد.

وی گفت: البته باید توقیف ها قاعده مند شوند و به دلیل هر موضوعی خودروها توقیف و به پارکینگ ها منتقل نشوند و شهروندان نیز با حساسیت تعیین تکلیف وسایل نقلیه خود را پیگیری کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.