بازدید سایت : ۴۳۸۳۹

همدانی ها هر روز با قطار به مشهد خواهند رفت

با پیگیری نماینده مردم همدان، فامنین و قهاوند در مجلس شورای اسلامی، راه آهن همدان از این پس طبق روال گذشته هر روز به مقصد مشهد مقدس مسافرگیری خواهد کرد.

همدانی ها هر روز با قطار به مشهد خواهند رفت
تین نیوز

با پیگیری نماینده مردم همدان، فامنین و قهاوند در مجلس شورای اسلامی، راه آهن همدان از این پس طبق روال گذشته هر روز به مقصد مشهد مقدس مسافرگیری خواهد کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، عباس صوفی در چند روز اخیر با پیگیری های مکرر و مذاکره با سیدمیعاد صالحی، مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران، به دنبال برقراری سفرهای روزانه به مقصد مشهد مقدس بود که این موضوع طبق روال گذشته رنگ واقعیت به خود گرفت.

در شرایطی که پیش از این قرار بود راه آهن همدان به علت نبود لوکوموتیو، از ابتدای مردادماه هر یک روز در میان برای مشهد مقدس مسافرگیری کند، حالا با پیگیری ها، همشهریان و مردم همدان به صورت روزانه طبق روال قبل می توانند به صورت ریلی به پایتخت معنوی ایران زمین سفر کنند.

در ادامه نماینده همدان در مجلس در جلسه بررسی مشکلات منطقه ویژه اقتصادی جهان آباد فامنین اظهار کرد: متأسفانه ظرفیت منطقه ویژه اقتصادی جهان آباد سال ها راکد مانده است و باید با توان و جدیت بیشتر به دنبال شکوفایی این منطقه باشیم.

صوفی بیان کرد: تأسیس منطقه ویژه اقتصادی جهان آباد فامنین با ۲۰۰۰ هکتار مساحت در فروردین ماه ۱۳۸۸ به تصویب مجلس رسید و امروز بیش از ۱۵ سال از این مصوبه می گذرد.

وی ادامه داد: این منطقه با داشتن ویژگی هایی همچون دسترسی به بازار عراق، همجواری با قطب های صنعتی بزرگ و آزادراه کربلا به عنوان شاهراه ارتباطی غرب کشور، می تواند نقش مؤثری در پیشرفت و توسعه استان ایفا کند و فرصت ارزشمندی برای سرمایه گذاری است و در صورت حل مشکلات، رفع محرومیت منطقه را به دنبال خواهد داشت.

وی با بیان اینکه مشکل صدور مجوز کد گمرکی و همچنین صدور پروانه باید سریع تر مرتفع شود تا شاهد رونق این منطقه باشیم، تصریح کرد: این منطقه ظرفیت میزبانی بندرخشک را هم دارد و هدف از ایجاد بندرخشک در همدان به نوعی برای ایجاد بارانداز و شبکه حمل و نقل چندمنظوره خواهد بود که بتوانیم از همدان یا همان بندرخشک کالاهایی به مقصدهای داخلی کشور ارسال کنیم.

صوفی یادآور شد: بندرخشک یک مجموعه است که تردد انواع خودروها در آن انجام می شود و به گونه ای به شبکه ریلی دسترسی خواهد داشت و تردد استان های همجوار به این بندر و ترخیص کالا از این مکان مستلزم وجود نیروی انسانی خواهد بود و باعث اشتغال زایی خوبی در استان همدان می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس

    یه جوری نوشتین انگار آقای صوفی قطارو راه انداخته نه راه آهن!!