بازدید سایت : ۵۶۱۵۹

◄شرط مهم؛ نیروی انسانی متخصص

◄شرط مهم؛ نیروی انسانی متخصص

تین‌نیوز| وبلاگ سعیدقصابیان-به بهانه سانحه هفت خوان برخی به مسئله اتوماسیون توجه کردند و عنوان می‌کنند که افزایش سطح اتوماسیون می‌توانست به پیشگیری از سانحه کمک کند.این حرف در اساس حرف درستی هست اما یک پیش شرط مهم دارد: نیروی انسانی متخصص.

یک تفکر غلط وجود دارد که اگر سطح اتوماسیون را بالا ببریم دیگر به نیروی انسانی نیاز نداریم و اتوماسیون ایمنی رو بالا می‌برد.در حالیکه با افزایش اتوماسیون فقط نقش نیروی انسانی از امور سخت افزاری به وظایف نرم افزاری و کنترل ارتقا پیدا می‌کند. از این اتاقا حساسیت نقش نیروی انسانی بالا می‌رود. خطای کنترل ایستگاه در سیستم جوازی به یک بلاک محدود میشه اما خطای مسئول کنترل سی تی سی چندین بلاک قبل و بعد رو شامل می‌شود. 

با افزایش اتوماسیون نیروهای معمولی باید جای خودشان رو به نیروهای نیروهای متخصص و آموزش دیده و البته با انگیزه بدهند. هیچ تدبیر و تمهید فنی نمیتواند جای فاکتور کیفیت و انگیزه کارکنان رو بگیرد.
اشتباه مدیران در ایران این است که به تصور خلاص شدن از خطای انسانی به خرید تجهیزات گران و اتوماتیک اقدام می‌کنند اما از تربیت نیروی متخصص متناسب با اون غفلت می‌کنند.

این مدیران باید توجه کنند که با اتوماسیون نمی‌توانید از نیاز به تعامل موثر با کارکنان خودشان طفره بروند.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.