بازدید سایت : ۷۲۴۸۷

چت بات ها چگونه آینده صنعت هوانوردی و حمل و نقل هوایی را تغییر می دهند؟

چت بات یک برنامه کامپیوتری است که می تواند مانند انسان ها با انسان ها مکالمه کند.

تین نیوز |

چت بات یک برنامه کامپیوتری است که می تواند مانند انسان ها با انسان ها مکالمه کند. در واقع چت بات با استفاده از فناوری هایی مانند هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی مکالمه ای شبیه به انسان با کاربر را شبیه سازی می کند. یک چت بات برای درک زبان انسان به پردازش زبان طبیعی متکی است. هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی از طرف دیگر به ارائه پاسخ های هوشمندانه به کاربر کمک می کند.

چت ربات های هوش مصنوعی محاوره ای می توانند کاربردهای ذیل را در صنعت هوانوردی و حمل و نقل هوایی داشته باشند :

 - دستیار مجازی مسافر و مدیریت سفر: از چت بات ها می توان برای بهبود تجربه مسافران، شخصی سازی تقاضاها، رزرو پرواز و فرآیندهای پذیرش چک این و بوردینگ ریموت و مدیریت مراحل سفر از مرحله خرید تا بهبود پیمایش در فرودگاه ها استفاده کرد. در فرودگاه این چت بات ها می توانند راهنمای مسافران جهت دریافت خدمات و تسهیلات فرودگاهی و تابلوهای راهنمای شخصی هر مسافر باشند. از ظرفیت و قیمت پارکینگ خودروها در فرودگاه، رستوران ها و مراکز خرید و ... اطلاع حاصل نمایند.

- مدیریت عملیات: سیستم های مجهز به هوش مصنوعی با استفاده از چت بات ها می توانند به خلبانان ، کنترل کننده های ترافیک هوایی و دیسپچرها در تصمیم گیری های عملیاتی و بالابردن سطح آگاهی های موقعیتی کمک کنند. از هوش مصنوعی و چت بات ها می توان برای بهینه سازی مسیرهای پرواز و کاهش مصرف سوخت استفاده کرد که منجر به صرفه جویی در هزینه برای شرکت های هواپیمایی می شود. دریافت اطلاعات دقیق آب و هوایی نیز از جمله کاربردهای این چت بات های هوشمند محاوره ای می تواند باشد.

- مدیریت ارتباط با مسافران: ربات های چت می توانند به روزرسانی های لحظه ای و اطلاعات بلادرنگ در مورد وضعیت پرواز، تأخیرها و تغییرات گیت را به مسافران اطلاع رسانی نمایند. پردازش زبان طبیعی (NLP) به چت بات ها اجازه می دهد تا زبان انسان را درک و تفسیر کنند و فرآیند ارتباط با مسافران را برای شرکت های هواپیمایی و فرودگاه ها بهبود خواهد بخشید و دید ۳۶۰ درجه ای از مسافران به شرکت های هواپیمایی و فرودگاه ها می دهد. چت بات ها را می توان با پلتفرم های رسانه های اجتماعی ادغام کرد تا از مسافران پشتیبانی کند و صدای آنان بهتر و سریعتر شنیده شود و به شکایات مسافرین مثل چمدان و بارهای گم شده یا آسیب دیده موثرتر رسیدگی نمود. چت بات و هوش مصنوعی می تواند داده های مسافران را برای کاهش استرس سفرهای هوایی ، شخصی سازی پیشنهادات و بهبود تجربه کلی سفر تجزیه و تحلیل کند.

با استفاده از این چت ربات های محاوره ای مبتنی بر هوش مصنوعی می توان بار مراکز تماس فرودگاه ها مثل ۱۹۹ و شرکت های هواپیمایی مثل کال سنترها را بسیار کاهش داد.

- مدیریت تهدیدات امنیتی: سیستم های امنیتی مجهز به هوش مصنوعی و چت بات می توانند تهدیدات بالقوه را شناسایی کرده و اقدامات ایمنی را در فرودگاه ها افزایش دهند.

- مدیریت ناوگان هوایی: چت بات ها و هوش مصنوعی می توانند مشکلات تعمیر و نگهداری را پیش بینی کنند و تعمیرات را بهینه تر برنامه ریزی نمایند و زمان توقف هواپیماها را کاهش دهند و هزینه های مستقیم تعمیر و نگهداری هواپیماهای به ویژه با عمر بالا را به طور موثری کاهش دهند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: کانال تلگرامی خلیل الله معمارزاده
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.