◄ چرا حمل و نقل کشور ما ناخوش است؟
در هفته حمل و نقل هستیم، اما حال حمل و نقل خوب نیست. اصلا خوب نیست، رفته است در کما!
مهرداد تقی زاده: در هفته حمل و نقل هستیم، اما حال حمل و نقل خوب نیست. اصلا خوب نیست، رفته است در کما! چرا که:
- کریدور ترانزیتی شرقی غربی را به مسیر رقیب باخته ایم و به زودی کریدور شمال جنوب را هم به رقیب عراقی خواهیم باخت.
- کشور در حمل باری و مسافری خودرو محورتر شده است.
- کلیه شهرهای ما خودرو محور تر شده اند.
- تعداد کشته های جاده ای رو به افزایش است.
- آلودگی هوای کلانشهرها هر سال بیشتر می شود.
- بلیت قطار و هواپیما به راحتی پیدا نمی شود.
- افزایش تعداد موتورها در کلان شهرها به یک مشکل لاینحل تبدیل شده است.
- وزارت راه و شهرسازی تفکیک نشد.
- ترافیک کلانشهرها رو به افزایش است.
- طرح جامع حمل و نقل کشور هنوز ابلاغ نشده!
- در غیاب طرح جامع حمل و نقل طرح های فاقد اولویت بسیاری انجام می شود.
- شرکت های حمل و نقل جاده ای با ابر مشکلات بسیاری مواجه هستند مانند تعلیق بیمه کارت سبز، ویزای رانندگان، عدم هماهنگی قوی با سایر کشورها و ...
- خرابی آسفالت معابر برون شهری و درون شهری به بدترین حالت خود ظرف ۳۰ سال گذشته رسیده!
- مدیران بخش حمل و نقل به "تحول" نمی اندیشند و حداکثر بهبودهای موردی را دنبال می کنند.
- و .......
پس هفته حمل و نقل را نمی توانم به وزیر فعلی و وزرای قبلی و معاونان وزرای فعلی و قبلی و نمایندگان فعلی و قبلی مجلس و مدیران مرتبط سازمان برنامه و بودجه تبریک بگویم و امیدوارم حمل و نقل بهبود پیدا کنه تا بتوانیم این هفته را تبریک بگوییم. اما هفته حمل و نقل را صرفا به کارکنان بخش حمل و نقل تبریک عرض می کنم.
* کارشناس حمل و نقل و معاون اسبق حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی
آیا تفکیکی بین معانی کلمات مدیر ، نالایق و دزد وجود دارد ؟
جالب است این سخنان از سوی یک معاون سابق و خنده دار
کی رو سر کار می گذاری دکتر تقی زاده