بازدید سایت : ۳۴۳۶۵
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی:

مناقصه بین المللی سرمایه گذاری در بندرشهیدرجایی برگزار می‌شود

مناقصه بین المللی سرمایه گذاری در بندرشهیدرجایی برگزار می‌شود

تین نیوز |  مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ایران از برگزاری مناقصه بین المللی برای سرمایه گذاری در فازهای دوم و سوم بندر شهید رجایی خبر داد و گفت: کارهای مقدماتی برگزاری این مناقصه در دست انجام است.


محمد سعیدن‍ژاد افزود: پس از اجرایی شدن برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) برخی از شرکت های خارجی به دنبال سرمایه گذاری در بنادر ایران به خصوص بندر شهید رجایی هستند و تاکنون پیشنهادهای خوبی برای سرمایه گذاری در بندر شهید رجایی ارائه شده است.

وی به نهایی شدن سرمایه گذاری هندی ها در بندر چابهار اشاره کرد و افزود: هم اکنون در حال تنظیم قرارداد با هندی ها برای سرمایه گذاری در بندر چابهار هستیم.

سعیدنژاد یادآورشد: یک شرکت هندی مجوز 85 میلیون دلار سرمایه گذاری در چابهار را از دولت این کشور دریافت کرده است و با توجه به تنظیم قرارداد آن، از نظر ما مشکلی برای انجام این سرمایه گذاری در این بندر وجود ندارد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ایران با اشاره به مزیت های رفع تحریم ها در حوزه دریانوردی گفت: قبل از اجرای برجام شرکت های زیادی برای انجام سرمایه گذاری در بنادر ایران اعلام آمادگی کردند و هم اکنون بیش از 18 شرکت دریانوردی خارجی(لاینر) تردد خود را به بنادر ایران آغاز کرده اند.

وی به سفر اخیر دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری ایران به کشورهای ایتالیا و فرانسه اشاره کرد و گفت: در سفر به ایتالیا دو یادداشت تفاهم با شرکت های این کشور امضا شد که خواهر خواندگی بندرتریسته ایتالیا با بندر شهیدر رجایی یکی از آنها بود. طرف ایتالیایی متعهد شد در زمینه انتقال تکنولوژی و تجارب ، آموزش و بازرگانی همکاری مشترک با بندر شهید رجایی داشته باشد.

سعیدنژاد ارتقای ایمنی و آتش نشانی در بنادر ایران را موضوع یادداشت تفاهم دیگر امضا شده با کشور ایتالیا عنوان کرد که شامل همکاری های دریایی برای ارتقای سطح ایمنی در بنادر کشور می شود.

در 9 ماه نخست امسال بیش از 97 میلیون و 609 هزار و 517 تن کالا از بنادر کشور تخلیه و بارگیری شد که 63 میلیون و 699 هزار و 446 تن آن کالای غیرنفتی و 33 میلیون و 910 هزار و 71 تن کالای نفتی بود.

ظرفیت تخلیه و بارگیری بندر شهید رجایی سالیانه 85 میلیون تن است و در 9 ماه نخست امسال در مجموع 64 میلیون تن کالا در بندر شهید رجایی تخلیه و بارگیری شده است.

مجتمع بندری شهید رجایی، با برخورداری از موقعیت منحصر به فرد جغرافیایی در نزدیکترین نقطه به تنگه هرمز و دهانه ورودی خلیج فارس، به دلیل فاصله کوتاه از مسیر اصلی تردد بین قاره ای کشتی ها ، با قرار گرفتن در محل تلاقی کریدور ترانزیتی شمال- جنوب ، مهمترین دروازه واردات و صادرات جمهوری اسلامی ایران محسوب می شود.

این مجتمع عظیم بندری که در نقطه مرکزی نوار ساحلی جنوب کشور و در استان هرمزگان با بیش از 2 هزار و 300 کیلومتر مرز دریایی، واقع شده، به واسطه قرار داشتن در جوار صنایع بزرگ این استان و استانهای تولیدی کشور و همچنین برخورداری از زیر ساختهای مناسب شقوق مختلف حمل و نقل و اتصال به شبکه بین المللی راه آهن، هوایی وجاده تاریخی ابریشم، بیشترین نقش در صنعت حمل و نقل را ایفا کرده است و با بیش از 80 بندر معروف جهان از طریق 35 خط برتر کانتینری دنیا تبادل کالا و مراوده بازرگانی دارد.

مجتمع بندری شهید رجایی ، با 2400 هکتار وسعت ، از ظرفیت پذیرش 70 میلیون تن کالا در سال برخوردار است و ظرفیت بهره مندی از 36 پست اسکله، با در اختیار داشتن بزرگترین و پیشرفته ترین ترمینال کانتینری کشور، و پس از افتتاح فاز دوم طرح توسعه از ظرفیت 5.8 میلیون TEUکانتینر در سال برخوردار بوده و حجم گسترده ای از عملیات جابجایی کالای عمومی خصوصاً محصولات فولادی ، فله خشک ، فله مایع و فرآورده های نفتی خام در این بندر انجام می شود.
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.