بازدید سایت : ۸۳۱۳۷

تجارت ۲۰ میلیون دلاری ایران و عراق شدنی است؟

اکنون ۹۷ درصد تجارت را صادرات ایران تشکیل می دهد.

تجارت ۲۰ میلیون دلاری ایران و عراق شدنی است؟
تین نیوز |

به گفته دبیر اتاق مشترک ایران و عراق تحقق تجارت ۲۰ میلیون دلاری میان و عراق به شرط ایجاد توازن در تراز تجاری شدنی است. اکنون ۹۷ درصد تجارت را صادرات ایران تشکیل می دهد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، جهانبخش سنجابی شیرازی، دبیر اتاق مشترک ایران و عراق در نوزدهمین نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: عراق در ۱۰ سال گذشته ۲۰درصد صادرات ما را به خود اختصاص داده و در نتیجه از هر پنج دلار صادرات غیرنفتی ایران یک دلار آن به عراق می رود و در همین حال صادرات ایران به عراق در پنج ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است. 

سنجابی شیرازی افزود: جدا از مسایل اقتصادی عراق از جنبه های دیگر هم برای ایران دارد و به همین دلیل است که نخستین سفر خارجی رییس جمهور به این کشور بوده است. شاید سفر رییس جمهور در بدو امر چندان از نظر اقتصادی مهم به نظر نرسد اما سفر ایشان به شش استان و قدرت خوبی که در دیپلماسی داشت نشان می دهد می توان بر این بازار بیش از اینها تمرکز داشت. 

وی تصریح کرد: تجارت ۲۰ میلیون دلاری میان دو کشور شدنی است اما برای این کار باید تراز تجاری را متوازن کرد اکنون ۹۷ درصد تجارت دو کشور را صادرات ایران به عراق تشکیل می دهد. 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.