◄ عملیات اجرایی جاده مسجدسلیمان - بازفت آغاز شد
تیننیوز| مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان از آغاز عملیات اجرائی احداث قطعه اول محور مسجدسلیمان-اندیکا-شهرکرد خبر داد، این در حالیست که استاندار خوزستان از عزم جدی دولت و وزارت راه و شهرسازی برای اجرایی شدن جاده میانبر مسجدسلیمان-اهواز خبر داد.
به گزارش به نقل از روابطعمومی ادارهکل راه و شهرسازی خوزستان، منوچهر رحمانی گفت: عملیات اجرائی احداث قطعه اول جاده جدید مسجدسلیمان- اندیکا – شهرکرد (جاده بازفت) با حضور محمدرضا کدخدازاده معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور، غلامرضا شریعتی، استاندار و جمعی از مسئولان استانی در مسجدسلیمان آغاز شد.
رحمانی گفت: قطعه اول این جاده از مسجدسلیمان تا اندیکا در محدوده سد مسجدسلیمان به طول ۲۰ کیلومتر است که برآورد اولیه اعتبار ساخت این قطعه ۸۹ میلیارد تومان است.
مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان افزود: قرار است در این قطعه ۳ تونل به طول ۱۱۰۰ متر احداث و به میزان ۳ میلیون مترمکعب خاکبرداری و در سطح ۷۰۰ هزار مترمکعب خاکریزی انجام شود.
وی ادامه داد: محور مسجدسلیمان- اندیکا- شهرکرد یکی از راههای اصلی ارتباط بین استانهای خوزستان و چهارمحال بختیاری است که حجم ترافیکی بالایی دارد.
رحمانی گفت: کوهستانی بودن و برفگیر بودن مسیر باعث شده مسیر موجود در روزهایی از سال مسدود شود که با احداث محور جدید این مشکل برطرف شده و شاهد افزایش ضریب ایمنی و سرعت در رفتوآمد و حملونقل خواهیم بود.
همچنین محمدرضا کدخدازاده معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور در این مراسم اظهار کرد: از لحاظ گردشگری و توریستی با توجه به محیط بکری که در این مسیر وجود دارد احداث این محور از لحاظ جذب توریسم و گردشگر نیز بسیار ارزشمند خواهد بود.
وی افزود: برای احداث قطعه نخست این محور حدود ۱۰۰ هزار تن آسفالت در این پروژه پیشبینی شده است.
کدخدا زاده تصریح کرد: در این محور شیب طولی ۶ درجه کاهش یافته و شعاع قوسها به ۲۵۰ متر افزایش پیدا کرده است. مدتزمان پیشبینی شده برای ساخت این پروژه ۳ سال است که امیدوارم برای مردم منطقه خیر و برکت به همراه داشته باشد.
معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور گفت: کیفیت ساخت راه اولویت اصلیمان است و بههیچوجه کیفیت را فدای زمان نخواهیم کرد.
همچنین در این مراسم علی عسگر ظاهری، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: این جاده یک جاده استراتژیک بین خوزستان و چهارمحال بختیاری است و جادهای است که در جلوگیری از بروز خیلی از حوادث میتواند گرهگشا باشد و مردم انتظار دارند علیرغم همه مشکلات به این مناطق محروم توجه بیشتری شود.
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وزارت راه برای توسعه و عمران مسجدسلیمان پروژههای خوبی را در این منطقه آغاز کرده است که این مهم آیندهای روشن را برای مردم منطقه نوید میدهد.
غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان نیز در آیین آغاز عملیات اجرایی جاده مسجدسلیمان-بازفت گفت: این قطعه یکی از پروژههای زیرساختی استان است و قطعهای که امروز آغاز شد، قطعهای از محور بین استانی خوزستان به شهرکرد خواهد بود و امیدواریم در آیندهای نزدیک بخشهای دیگر این پروژه هم آغاز شود.
شریعتی افزود: اعتبار قطعه اول جاده مسجدسلیمان به شهرکرد توسط شرکت توسعه زیرساخت راههای کشور تأمین شده است.
وی ادامه داد: امیدواریم با انجام این پروژه در این مسیر و ادامه آن در استان چهارمحال و بختیاری این محور به یک جاده اصلی و ایمن بین دو استان با نگاه گردشگری و اقتصادی-تجاری تبدیل شود.
شریعتی تصریح کرد: این پروژه قرار است طی مدتزمان سه سال به بهرهبرداری برسد و در تلاشیم بخشهای دیگر پروژه جاده خوزستان به شهرکرد که شامل جاده میانبر مسجدسلیمان به اهواز میشود هم بهزودی به مرحله اجرا برسد.
وی ادامه داد: با نگاه به ۲۰ سال گذشته مسجدسلیمان همه فکر میکردند این منطقه دیگر فراموش شده است اما برنامهریزیهای خوبی برای این شهرستان شده است و نتایج به صورت محسوس قابلمشاهده است.
شریعتی گفت: دولت مصمم است رفتوآمد به این شهرستان را تسهیل کند و این پروژه جاده مسجدسلیمان به بازفت هم در راستای همین هدف است و مسجدسلیمان این قابلیت را به صورت جدی دارد که به عنوان یک منطقه توریست پذیر معرفی و برای آن سرمایهگذاری شود.
استاندار خوزستان بیان کرد: حجم آبها، جنگلها، کوهها محلهایی است که میطلبد در آن سرمایهگذاری و از این پتانسیل بهخوبی استفاده کرد که امیدوارم با همدلی به وجود آمده همه تلاش کنند گرههای مردم یکی پس از دیگری باز شود
رحمانی گفت: قطعه اول این جاده از مسجدسلیمان تا اندیکا در محدوده سد مسجدسلیمان به طول ۲۰ کیلومتر است که برآورد اولیه اعتبار ساخت این قطعه ۸۹ میلیارد تومان است.
مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان افزود: قرار است در این قطعه ۳ تونل به طول ۱۱۰۰ متر احداث و به میزان ۳ میلیون مترمکعب خاکبرداری و در سطح ۷۰۰ هزار مترمکعب خاکریزی انجام شود.
وی ادامه داد: محور مسجدسلیمان- اندیکا- شهرکرد یکی از راههای اصلی ارتباط بین استانهای خوزستان و چهارمحال بختیاری است که حجم ترافیکی بالایی دارد.
رحمانی گفت: کوهستانی بودن و برفگیر بودن مسیر باعث شده مسیر موجود در روزهایی از سال مسدود شود که با احداث محور جدید این مشکل برطرف شده و شاهد افزایش ضریب ایمنی و سرعت در رفتوآمد و حملونقل خواهیم بود.
همچنین محمدرضا کدخدازاده معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور در این مراسم اظهار کرد: از لحاظ گردشگری و توریستی با توجه به محیط بکری که در این مسیر وجود دارد احداث این محور از لحاظ جذب توریسم و گردشگر نیز بسیار ارزشمند خواهد بود.
وی افزود: برای احداث قطعه نخست این محور حدود ۱۰۰ هزار تن آسفالت در این پروژه پیشبینی شده است.
کدخدا زاده تصریح کرد: در این محور شیب طولی ۶ درجه کاهش یافته و شعاع قوسها به ۲۵۰ متر افزایش پیدا کرده است. مدتزمان پیشبینی شده برای ساخت این پروژه ۳ سال است که امیدوارم برای مردم منطقه خیر و برکت به همراه داشته باشد.
معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور گفت: کیفیت ساخت راه اولویت اصلیمان است و بههیچوجه کیفیت را فدای زمان نخواهیم کرد.
همچنین در این مراسم علی عسگر ظاهری، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: این جاده یک جاده استراتژیک بین خوزستان و چهارمحال بختیاری است و جادهای است که در جلوگیری از بروز خیلی از حوادث میتواند گرهگشا باشد و مردم انتظار دارند علیرغم همه مشکلات به این مناطق محروم توجه بیشتری شود.
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وزارت راه برای توسعه و عمران مسجدسلیمان پروژههای خوبی را در این منطقه آغاز کرده است که این مهم آیندهای روشن را برای مردم منطقه نوید میدهد.
غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان نیز در آیین آغاز عملیات اجرایی جاده مسجدسلیمان-بازفت گفت: این قطعه یکی از پروژههای زیرساختی استان است و قطعهای که امروز آغاز شد، قطعهای از محور بین استانی خوزستان به شهرکرد خواهد بود و امیدواریم در آیندهای نزدیک بخشهای دیگر این پروژه هم آغاز شود.
شریعتی افزود: اعتبار قطعه اول جاده مسجدسلیمان به شهرکرد توسط شرکت توسعه زیرساخت راههای کشور تأمین شده است.
وی ادامه داد: امیدواریم با انجام این پروژه در این مسیر و ادامه آن در استان چهارمحال و بختیاری این محور به یک جاده اصلی و ایمن بین دو استان با نگاه گردشگری و اقتصادی-تجاری تبدیل شود.
شریعتی تصریح کرد: این پروژه قرار است طی مدتزمان سه سال به بهرهبرداری برسد و در تلاشیم بخشهای دیگر پروژه جاده خوزستان به شهرکرد که شامل جاده میانبر مسجدسلیمان به اهواز میشود هم بهزودی به مرحله اجرا برسد.
وی ادامه داد: با نگاه به ۲۰ سال گذشته مسجدسلیمان همه فکر میکردند این منطقه دیگر فراموش شده است اما برنامهریزیهای خوبی برای این شهرستان شده است و نتایج به صورت محسوس قابلمشاهده است.
شریعتی گفت: دولت مصمم است رفتوآمد به این شهرستان را تسهیل کند و این پروژه جاده مسجدسلیمان به بازفت هم در راستای همین هدف است و مسجدسلیمان این قابلیت را به صورت جدی دارد که به عنوان یک منطقه توریست پذیر معرفی و برای آن سرمایهگذاری شود.
استاندار خوزستان بیان کرد: حجم آبها، جنگلها، کوهها محلهایی است که میطلبد در آن سرمایهگذاری و از این پتانسیل بهخوبی استفاده کرد که امیدوارم با همدلی به وجود آمده همه تلاش کنند گرههای مردم یکی پس از دیگری باز شود