بازدید سایت : ۸۳۱۳۷
مدیرکل حمل و نقل و پایانه های آذربایجان غربی به تین نیوز خبر داد:

◄ حتی یک کامیون ترک هم از مرز رد نشد / درگیری رانندگان کامیون های ترک با ایرانی

◄ حتی یک کامیون ترک هم از مرز رد نشد / درگیری رانندگان کامیون های ترک با ایرانی
|

تین نیوز | مدیرکل حمل و نقل پایانه های آذربایجان غربی با بیان اینکه " کامیون های ترک به دلیل سوخت ناکافی و باک غیر قابل پلمپ نتوانستند وارد خاک ایران شوند" گفت: راننده های این کامیون ها پس از برگشت خوردن، به منظور تلافی جلوی کامیون های ایرانی را گرفتند و حتی با آنها در گیر شدند.

مجتبی رحمانی در گفتگو با خبرنگار تین نیوز با اشاره روز اول اجرای طرح پلمپ باک کامیون های ترک در مرز بازرگان اظهار داشت: طرح پلمپ باک کامیون های ترک در مرز بازرگان طبق برنامه از ساعت 24:00 شب گذشته در مرز به اجرا درآمد و کامیون های ترک در ازای همراه داشتن سوخت کافی می توانستند پس از پلمپ باک سوخت وارد خاک ایران شوند.

وی با بیان اینکه" از شب گذشته تا کنون حتی یک کامیون ترک هم نتوانست وارد خاک ایرن شود" افزود: کامیون های ترکیه طبق روال قبلی به قصد سوخت گیری در ایران، با باک های خالی سر مرز حاضر شدند و از طرف دیگر باک سوخت این کامیون ها از لحاظ فیزیکی قابل پلمپ شدن نبود.

پلمپ باک کامیون های معمولی ایرانی از سوی ترکیه
مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان آذربایجان غربی تصریح کرد: دولت ترکیه پس از بازگردانده شدن کامیون های ترک، مدعی شد، منظور آنها از درخواست خود، پلمپ باک کامیون های ترانزیتی بوده است و در اقدامی متقابل باک سوخت کامیون های معمولی ایرانی به مقصد ترکیه را پلمپ کرد.

گفتنی است، طبق درخواست ترک ها، قرار بر پلمپ باک تمامی کامیون های عبوری ترک از تاریخ اول دسامبر بوده است. همچنین باک سوخت کامیون های ترانزیت ایرانی در گذشته نیز از سوی ترکیه پلمپ می شده اما پلمپ باک کامیون های معمولی به مقصد ترکیه اقدام جدیدی از سوی ترک ها محسوب می شود.
 
رحمانی در ادامه بیان داشت: راننده های ترک که کامیون های آنها برگشت خورده بود، پس از مشاهده عبور کامیون های ایرانی از مرز، به دلیل اینکه آنها نتوانسته بودند وارد خاک ایران شوند، جلو ایرانی ها برای ورود به خاک ترکیه را گرفتند و حتی با آنها درگیر شدند.

وی با اشاره به اقدامات اداره حمل و نقل و پایانه های استان در این رابطه اذعان کرد: پس از بازگشت چند کامیون ایرانی به سمت مرز، طی تماس تلفنی با گمرک ترکیه، مساله در میان گذاشته شد و آنها نیز طی هماهنگی با ژاندارمری شرایط را برای عبور کامیون های ایرانی هموار کردند.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های آذربایجان غربی در پایان خاطرنشان کرد: از صبح امروز (10 آذر)، دیگر کامیون ترک برای عبور از مرز ایران نیامده است اما کامیون های ایرانی بدون هیچ مشکلی در حال ورود به خاک ترکیه هستند.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • وحید

    با سلام. یک مشکله بزرگی که در زمینه حمل ونقل ترانزیت بویژه کانتینری وجود دارد و خونه رانندگانه زحمتکش را به شیشه کرد وجوده دلالان هست، علته انهم نبوده نظارت بر عملکرد در گمرکاته محله بارگیری کامیونهاست، الان در مسیری دارد ترانزیت پیش میرود که که کله مفاده قرار دادهای ترانزیتی بینه کامیوندار و شرکته حملو نقل را دلال تایین میکند مثلا کرایه حمل، بازگشت کانتینر، … این دلالان تا جایی پیشرفته اند که شرکت هایه با سابقه درخشانه حمل ونقل ترانزیت تمامیه محمولات و کانتیرهایه ترانزیتیشان را دلال حمل و واسطه گری مینماید البته یک چراغ سبز و نقطه مثبتی هستند دلالان برایه شرکتها مثلا کرایه حمل را دلال تایین میکند و به پایینترین نرخ، از لحاظه تیرویه انسانی که شرکتها باید چند نماینده فعال در ضمینه بارگیری و تنظیمه قرداد داشته باشند دیگر نیازی نیست، و این دلالان پا اخذ مبالغی بسیار بالا از رانندگان بموجبه تهیه بار و بارگیری به یکی از ثروتمندترین افراده ناتنیه خانواده حمونونقل تبدیل شده اند، و در این بازی فقط راننده زحمت کش است که ضرر زیادی میکند، امیدوارم روزی این مسولین صنعته حمل ونقل و ترانزیت به خود بیایند و نظارتی به این امر ناجوانمردانه انجام بدهند