آخرین خبرها از قطعههای دوم و سوم آزادراه تهران - شمال
تین نیوز | مدیر طرح آزادراه تهران – شمال آخرین وضعیت پیگیری ساخت قطعات دوم و سوم این آزادراه را تشریح کرد.
عباس شیخی با بیان اینکه از چند ماه قبل کار بر روی قطعه دوم آزادراه تهران – شمال با جدیت بیشتری پیگیری میشود، اظهار کرد: با توجه به نهایی شدن طرح نظری این پروژه انتظار داریم که کار عملی بر روی آن با سرعت بیشتری پیگیری شود و در زمان در نظر گرفته شده کار به بهرهبرداری نهایی برسد.
وی از تخمین سه تا 3.5 سال زمان مورد نیاز برای تکمیل قطعه دوم این آزادراه سخن گفت و ادامه داد: در صورتی که مراحل اجرایی کار طبق برنامه آغاز شده و منابع اعتباری مورد نیاز تخصیص داده شود میتوان انتظار داشت این قطعه حداکثر تا 3.5 سال آینده به بهرهبرداری نهایی برسد.
مدیر طرح آزادراه تهران – شمال با بیان اینکه بحث بر روی قطعه سوم پیچیدگیهای خاص خود را دارد، عنوان کرد: این قطعه نیاز به نهایی شدن در طرحهای مطالعاتی و نظری پروژه دارد که احتمال میدهیم کار بر روی آن و نهایی شدن برنامهاش حدود هشت ماه زمان نیاز داشته باشد.
شیخی اضافه کرد: در صورتی که در جریان یک مزایده بینالمللی شرکت مشاور و طراح این پروژه مشخص شده و برنامه آنها مورد تصویب قرار بگیرد میتوان به استارت کار اجرایی بر روی آن امید داشت تا این قطعه نیز در زمانی کوتاه به بهرهبرداری نهایی برسد.
وی با اشاره به احتمال نهایی شدن یک کنسرسیوم در این قطعه از شرکتهای داخلی و خارجی تاکید کرد: با توجه به اینکه کار بسیار حیاتی و مهم بوده و با توجه به پیچیدگیهایی که دارد نیاز به اجرایی کردن آن براساس دانش روز وجود دارد، تلاش میکنیم حضور خارجیها نیز در کنار شرکتهای ایرانی باشد تا بتوان فرآیند انتقال دانش را پیگیری کرد.
مدیر طرح آزادراه تهران – شمال دربارهی پیشبینی از زمان پایان یافتن کل کار اجرایی در این آزادراه نیز توضیح داد: با توجه به طولانی بودن و البته پیچیدگیهای خاصی که در این پروژه وجود دارد نمیتوان به راحتی درباره زمان دقیق آن اظهارنظر کرد.
شیخی خاطر نشان کرد: البته با توجه به نگاه مثبتی که در وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مستضعفان شکل گرفته کار با قدرت و سرعت بسیاری در دست اجراست و ما امید داریم در صورت پیگیری همین روند کار تا پیش از سال 1400 به بهرهبرداری نهایی برسد.
وی از تخمین سه تا 3.5 سال زمان مورد نیاز برای تکمیل قطعه دوم این آزادراه سخن گفت و ادامه داد: در صورتی که مراحل اجرایی کار طبق برنامه آغاز شده و منابع اعتباری مورد نیاز تخصیص داده شود میتوان انتظار داشت این قطعه حداکثر تا 3.5 سال آینده به بهرهبرداری نهایی برسد.
مدیر طرح آزادراه تهران – شمال با بیان اینکه بحث بر روی قطعه سوم پیچیدگیهای خاص خود را دارد، عنوان کرد: این قطعه نیاز به نهایی شدن در طرحهای مطالعاتی و نظری پروژه دارد که احتمال میدهیم کار بر روی آن و نهایی شدن برنامهاش حدود هشت ماه زمان نیاز داشته باشد.
شیخی اضافه کرد: در صورتی که در جریان یک مزایده بینالمللی شرکت مشاور و طراح این پروژه مشخص شده و برنامه آنها مورد تصویب قرار بگیرد میتوان به استارت کار اجرایی بر روی آن امید داشت تا این قطعه نیز در زمانی کوتاه به بهرهبرداری نهایی برسد.
وی با اشاره به احتمال نهایی شدن یک کنسرسیوم در این قطعه از شرکتهای داخلی و خارجی تاکید کرد: با توجه به اینکه کار بسیار حیاتی و مهم بوده و با توجه به پیچیدگیهایی که دارد نیاز به اجرایی کردن آن براساس دانش روز وجود دارد، تلاش میکنیم حضور خارجیها نیز در کنار شرکتهای ایرانی باشد تا بتوان فرآیند انتقال دانش را پیگیری کرد.
مدیر طرح آزادراه تهران – شمال دربارهی پیشبینی از زمان پایان یافتن کل کار اجرایی در این آزادراه نیز توضیح داد: با توجه به طولانی بودن و البته پیچیدگیهای خاصی که در این پروژه وجود دارد نمیتوان به راحتی درباره زمان دقیق آن اظهارنظر کرد.
شیخی خاطر نشان کرد: البته با توجه به نگاه مثبتی که در وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مستضعفان شکل گرفته کار با قدرت و سرعت بسیاری در دست اجراست و ما امید داریم در صورت پیگیری همین روند کار تا پیش از سال 1400 به بهرهبرداری نهایی برسد.
حرفهای این مدیر نشان میده شایعات راسته که میگن این راه بعد از سی سال هنوز مطالعه و نقشه نداره.
بسیار ناپخته و سطحی است، فکرش را بکنید از انتهای قطعه یک در دوآب شهرستانک تا ابتدای همت ترافیک، و از آن سو از ابتدای مرزن آباد تا پل زنگوله، این جاده با این دولت و این بنیاد ره به هیچ جا نمی برد، کارگرهای چینی اینقدر ایران موندن که فارسی یاد گرفتن و لی مسولین هنوز هیچی!!!!
با عرض احترام. دوستانی که به منطقه شتاخت دارند قطعا متوجه اهمیت و ضرورت احداثفاز یک هستند. کوتاه شدن مسیر و روان شدن ترافیک اتوبان کرج و ایمنی بیشتر مسافرین و صرفه جویی چشمگیر منابع و … از ویژگی های این طرح ملی است. مسلما با تمهیدات مقطعی مانند افزایش یک لاین به جاده فعلی در محدوده فازهای دو و سه میشود از بروز گره ترافیکی هم تا خد زیادی جلوگیری نمود. انصافا هم در فاز یک سرعت کار بسیار عالی است که جای قدر دانی دارد. بنده از نزدیک همه روزه شاهد فعالیت و تلاش متخصصین وطنی در این پروژه هستم.
سلام. خدا وکیلی در روزهای تعطیلی چقدر وقت مردم صرف ترافیک غیر ضرور در محدوده اتوبان کرج تا سد و در اخر تا سه راه شهرستانک میشه؟؟؟ خوب با اجرای قطعه یک کمک بسیار زیادی به رفع این مشکل میشه که باید ممنون بود و از مسئولین این طرح بود. برای فاز ۲ و ۳ هم حتما بایستی طرح های کوتاه مدت و بلند مدت در دست مطالعه و اجرا داشت.