بازدید سایت : ۳۸۹۸۹

تحقق ۳۷۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری در بندر شهید رجایی در دو ماه اخیر

تحقق ۳۷۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری در بندر شهید رجایی در دو ماه اخیر

تین نیوز | بندر شهید رجایی مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، ۳۷۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی محقق شده که پس از بهره برداری بستر ایجاد شغل برای ۴۵ نفر را فراهم کرده است.

به گزارش تین نیوز از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، ابراهیم ایدنی ضمن اعلام این خبر بیان کرد: در سال جاری نیز هشت هزار و ۹۱۷ میلیارد ریال قرارداد در دست انعقاد است که زمینه اشتغال یکهزار و۱۰۰ نفر را فراهم خواهد کرد.

ایدنی در ادامه گفت: ساخت مخازن نگهداری فرآورده های نفتی و بانکرینگ، سیلوی غلات، آب شیرین کن، پایانه های کالای کانتینری، پنبه، روغن نباتی و پارکینگ خودروهای وارداتی و ترانزیتی از جمله زمینه ها و فرصت های سرمایه گذاری در بندر شهید رجایی است.

عالی ترین مقام حوزه دریایی و بندری استان هرمزگان ضمن بیان این مطلب که برگزاری جلسات منظم کمیته سرمایه گذاری باعث کاهش مدت زمان پاسخگویی به درخواست های متقاضیان از یکماه به ۱۰ روز شده است، افزود: تمهیداتی اندیشیده شده که در آینده نزدیک در طرح های سرمایه گذاری مشابه نیاز به ارائه طرح توجیهی نباشد و زمان انعقاد قرارداد از ۶ به سه ماه کاهش یابد.

ایدنی همچنین اضافه کرد: امسال دو هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی شمالی نیز به بندر شهید رجایی الحاق شده و پس از دیوار کشی و تدوین طرح جامع، اراضی آن آماده واگذاری به فعالان بندری خواهد شد.

ایدنی انعقاد قراردادهای ۱۵ تا ۲۵ ساله به صورت بلند مدت (BOT ) را از جمله مزایای فعالیت شرکت های در بندر شهید رجایی عنوان کرد.

وی در این باره اضافه کرد: واردات تمامی تجهیزات و ماشین آلات سبک و سنگین همراه قطعات آن برای استفاده شرکت ها در فعالیت های بندری بدون هزینه های گمرکی و جانبی امکان پذیر است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از اختصاص به موقع اسکله به شرکت های سرمایه گذار خبر داد و گفت: امکان خرید و فروش برای صاحبان کالا در خود بندر با صدور قبض انبار تفکیکی و گواهی مبدا از دیگر مزایای بزرگترین بندر تجاری کشور است.

توسعه امکانات بندری برای توسعه صادرات و ترانزیت کالا و توسعه فعالیت های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از جمله بندهای آیین نامه اقتصاد مقاومتی است که سازمان بنادر و دریانوردی آن را پیگیری می کند.

بیش از ۴۰۰ شرکت بخش خصوصی در بخش های مختلف بندر شهید رجایی مشغول به فعالیت هستند. همچنین، ظرفیت تخلیه و بارگیری انواع کالاهای نفتی و غیرنفتی در این بندر سالانه ۹۰ میلیون تن است.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.