بازدید سایت : ۱۷۹۲۷۴

توسعه اتصال ریلی به خارج و ترانزیت ترکیبی در دولت چهاردهم​

اتصال شبکه ریلی ایران به کشورهای همسایه به ویژه عراق، ترکیه و آذربایجان در دولت چهاردهم پیگیری خواهد شد.

توسعه اتصال ریلی به خارج و ترانزیت ترکیبی در دولت چهاردهم​
تین نیوز |

مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به توسعه بنادر خشک ریلی داخل کشور گفت: اتصال شبکه ریلی ایران به کشورهای همسایه به ویژه عراق، ترکیه و آذربایجان در دولت چهاردهم پیگیری خواهد شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، جبارعلی ذاکری درباره اهداف پیش روی شرکت راه آهن کشور گفت: تشکیل و راه اندازی شرکت حمل ونقل مسافری حومه شهری با تأمین ناوگان توسط بخش خصوصی در محورهای پرمسافر یکی از اولویت های برنامه های بلندمدت شرکت راه آهن خواهد بود.

ذاکری استقرار سامانه های نگه داری پیشگیرانه در نگه داشت ناوگان و زیرساخت ها برای کاهش هزینه های نگه داری و افزایش آماده به کاری ناوگان را یکی دیگر از اهداف شرکت راه آهن در دولت چهاردهم دانست و گفت: استفاده از مولدسازی جهت افزایش آماده به کاری ناوگان و تکمیل پروژه های ناتمام صورت خواهد گرفت تا گام مهمی در توسعه راه آهن کشور صورت بگیرد.

وی از پی گیری ترانزیت ترکیبی دریایی ریلی جاده ای خصوصا در محور شمال جنوب خبر داد و گفت: اجرایی شدن پروژه های ریلی پرسرعت در دو محور مصوب نیز در برنامه های پیش روی شرکت راه آهن خواهد بود.

ذاکری به استقرار و پیاده سازی طرح جامع ایمنی حمل ونقل ریلی تأکید کرد و گفت: به روز کردن طرح جامع حمل ونقل بخش ریلی یکی دیگر از مسائلی است که باید مورد توجه باشد.

وی، با اشاره به استفاده از ظرفیت طرح جامع تدوین شده برای برنامه ریزی با افق های 10 و 15 ساله خصوصا تأمین ناوگان ریلی موردنیاز طرح افق، گفت: شرکت راه آهن کشور، حرکت به سمت درآمد هزینه ای کردن نواحی با مدیریت عرضه و تقاضا در حضور ذی نفعان را پیش خواهد گرفت.

مدیرعامل شرکت راه آهن کشور با تأکید بر ضرورت توسعهٔ بنادر خشک ریلی در داخل کشور، گفت: مسئلهٔ اتصال شبکهٔ ریلی به کشورهای همسایه خصوصا عراق، ترکیه و آذربایجان که مصوبات شعام در این خصوص قبلا مطرح شده است، پی گیری خواهد شد.

ذاکری به تغییر ساختار سازمانی و اصلاح برخی از قوانین موجود شرکت راه آهن کشور اشاره کرد و گفت: تغییر در فرهنگ سازمانی و رفتار اجتماعی پرسنل و کلیهٔ ذی نفعان نیز یکی دیگر از اولویت های شرکت راه آهن در دولت چهاردهم خواهد بود.

جبارعلی ذاکری که برای تصدی مدیرعاملی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران از سوی وزیر راه و شهرسازی معرفی شده بود، با رأی هیأت وزیران رسما به این سمت منصوب شد.

وی، متولد سال 1349 در شهر سردرود از توابع شهرستان تبریز و دارای مدرک دکترای تخصصی مهندسی عمران سازه های ریلی دانشگاه جیائوتونگ پکن - چین، کارشناسی ارشد مهندسی عمران-سازه دانشگاه تبریز و کارشناسی مهندسی عمران دانشگاه تبریز است.

جبارعلی ذاکری، در دولت سیزدهم معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان شرقی را به عهده داشت و عضو هیأت علمی دانشکده مهندسی راه آهن دانشگاه علم و صنعت ایران با رتبهٔ استادی بوده و تاکنون راهنمایی و مشاوره بیش از 80 رساله دکترای تخصصی و پایان نامه کارشناسی ارشد را برعهده داشته و چاپ بیش از 95 مقالهٔ علمی-پژوهشی در مجلات معتبر داخلی و بین المللی و حدود 110 مقاله در همایش ها و کنفرانس های بین المللی ارائه کرده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس

    این برنامه ها رو خیلی ایشون گشاد گرفته
    به نظر هیچ کدوم رو نتونه انجام بده