بازدید سایت : ۸۳۱۳۷

ظرفیت خط آهن ایران –ترکمنستان به ۳ میلیون تن می‌رسد

ظرفیت خط آهن ایران –ترکمنستان به ۳ میلیون تن می‌رسد
|

تین نیوز | عضو هیئت مدیره راه آهن ایران گفت: ظرفیت ورودی و خروجی ایستگاه اینچه برون ۳ میلیون تن است اما قرار شده این ظرفیت به ۵ میلیون تن برسد که در این صورت باید گرمسار نیز به این خط آهن متصل شود.
 
آنه محمد کوسه غراوی شامگاه سه شنبه در جلسه هم‌اندیشی و برنامه ریزی برای افتتاح پروژه بین المللی راه آهن سه کشور ایران-ترکمنستان-قزاقستان در گرگان اظهار کرد : با طرف ترکمنستانی مذاکره شده تا تغییر بوژی در ایران انجام نشود و در مذاکرات انجام شده نیز مقرر شد ترکمنستانی ها این تغییر بوژی را انجام دهند.
 
وی با اشاره به نزدیکی افتتاح این خط آهن با حضور رئیس جمهور سه کشور افزود: گذرگاه ها برای بهره برداری آماده است و چند ایستگاه باقی مانده که به بهره برداری کامل نرسیده که این ایستگاه ها پس از افتتاح باید به بهره برداری کامل برسد.
 
غراوی تصریح کرد: دکوراسیون داخلی نیز در حال اجرا است و مقدمات قطار تشریفات نیز آماده شده و  نصب پرچم های سه کشور ایران، ترکمنستان و قزاقستان در ایستگاه ها و طول مسیر پیش بینی شده است.
 
عضو هیئت مدیره راه آهن ایران با اشاره به ظرفیت جابجایی بار از این خط آهن  گفت: ظرفیت ورودی و خروجی ایستگاه اینچه برون 3 میلیون تن است اما قرار شده این ظرفیت به 5 میلیون تن برسد که در این صورت باید گرمسار نیز به این خط آهن متصل شود.
 
وی گفت: با قزاقستان برای حمل بار از این خط آهن وارد مذاکره شده ایم و قرار است 7 میلیون تن گندم مازاد بر استفاده را از این خط آهن ترانزیت کند  و با کشورهای روسیه و چین نیز مذاکراتی انجام شده است.
 
عضو هیئت مدیره راه آهن ایران افزود: در این خط آهن از یک ریل نرمال استفاده شده که یک هزار و 435 میلیمتر عرض دارد و در صورت نیاز میتوانیم از این ریل به صورت همزمان برای ریل های عریض که عرض یک هزار و 520 میلیمتر است هم استفاده شود، که به صرفه‌تر است.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.