بازدید سایت : ۳۷۸۲۷
در هفدهمین نشست کمیسیون حمل و نقل اتاق تهران مطرح شد؛

◄ اولویت بخشیدن به مشارکت عمومی خصوصی در زیرساخت‌ ها

دبیر اتاق بازرگانی تهران در هفدهمین نشست کمیسیون حمل و نقل این تشکل، بر ضرورت اولویت بخشیدن به مدل مشارکت عمومی خصوصی برای توسعه زیرساخت های کشور تاکید کرد.

اولویت بخشیدن به مشارکت عمومی خصوصی در زیرساخت‌ ها
تین نیوز |

دبیر اتاق بازرگانی تهران در هفدهمین نشست کمیسیون حمل و نقل این تشکل، بر ضرورت اولویت بخشیدن به مدل مشارکت عمومی خصوصی برای توسعه زیرساخت های کشور تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، در این نشست که صبح سه شنبه ۸ خردادماه ۱۴۰۳ در ساختمان جدید اتاق بازرگانی تهران برگزار شد، هادی حدادی پژوهشگر نهادهای مدنی اتاق، مساله زیرساخت های حمل و نقل و آب و انرژی و غیره را از مهمترین دغدغه های فعالان اقتصادی برشمرد و اظهار کرد: سرمایه گذاری های دهه ۷۰ و ۸۰ در حوزه زیرساخت، طی دهه های بعدی به دلیل تحریم تداوم نداشته و زیرساخت های کشور رو به فرسودگی می رود.

وی با اشاره به تحلیل های اقتصادی دبیر اتاق تهران مبنی بر نبود امکان جهش سرمایه گذاری از محل منابع خارجی و داخلی دولت، بیان کرد: تحلیل ایشان به درستی نشان می دهد تورم در چند سال آتی در رقم ۳۰ تا ۵۰ درصد خواهد بود و بودجه عمرانی دولت هم کاهشی خواهد بود بنابراین ما راهی جز حرکت به سوی مدل های مشارکت عمومی خصوصی برای توسعه زیرساخت های کشور نداریم.

بهمن عشقی دبیر اتاق تهران نیز در این نشست بیان کرد: انتظار حاکمیت در برنامه هفتم، رشد اقتصادی ۸ درصدی و رشد بخش حمل و نقل ۱۰ درصدی است اما پول کافی برای چنین رشدی در اختیار دولت نیست.

Untitled

وی تصریح کرد: این پول را می توان از طریق مدل های مشارکت عمومی خصوصی تامین کرد و اتاق تهران این امر را با جدیت پیگیری خواهد کرد.

 پیمان سنندجی رییس کمیسیون اتاق تهران نیز در این رابطه بیان کرد: الگو های موفقی در حوزه مدل مشارکت عمومی خصوصی در دولت و مدیریت شهری اجرا شده است. بنابراین الگوها و قوانین موجود است اما برخی مدیران دولت به این الگوها بی اعتنا هستند که ما باید در اتاق تهران اهمیت این مدل ها را تبیین و برجسته کنیم تا به مطالبه عمومی و برنامه اجرایی دولت و بخش خصوصی تبدیل شود.

این خبر در حال تکمیل است......

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.