بازدید سایت : ۷۷۷۷۶

◄ ۵۰‌ مزایده برای ۵۰ لوکوموتیو

انجمن صنایع ریلی ایران با انتقاد از نحوه برگزاری مزایده فروش لوکوموتیوهای راه آهن، پیشنهاد داد مزایده فروش لوکوموتیوهای راه آهن به صورت بسته ای هدفمند با راهبرد ارتقای ناوگان و متناسب با انواع تیپ لوکوموتیو برگزار شود.

۵۰‌  مزایده برای ۵۰ لوکوموتیو
تین نیوز |

انجمن صنایع ریلی ایران با انتقاد از نحوه برگزاری مزایده فروش لوکوموتیوهای راه آهن، پیشنهاد داد مزایده فروش لوکوموتیوهای راه آهن به صورت بسته ای هدفمند با راهبرد ارتقای ناوگان و متناسب با انواع تیپ لوکوموتیو برگزار شود.

به گزارش تین نیوز، رحمت الله پور بابایی دبیر و عضو هیئت مدیره انجمن صنایع ریلی ایران در نامه ای به علیرضا نصرآبادی مدیرکل تدارکات راه آهن، با ارایه پیشنهاد مذکور، تاکید کرد که در بررسی مزایده لوکوموتیو رومانی ، Gm.Ge، هیتاچی  و سایر موارد، اشکالات ماهوی وجود دارد.

این فعال صنفی همچنین در مورد عدم ارتقای ناوگان ریلی هشدار داد و افزود:  بیم آن می رود که اهداف بازگشت این لوکوموتیوها به چرخه حمل و نقل ریلی تامین نشود.

به گفته دبیر و عضو هیئت مدیره انجمن صنایع ریلی ایران، صرف این که با اجرای مزایده چند شرکت برای 10 دستگاه رومانی حضور یابند و هر کدام تعدای را برنده شوند و همین 10 دستگاه نیز به چند شرکت تخصیص یابد ، هیچ انگیزه دیگری برای خرید ایجاد نمی کند.

متن کامل این نامه به شرح زیر است:

« پیرامون برگزاری مزایده فروش 50 دستگاه انواع لوکوموتیو، پس از بحث و جمع بندی کارشناسان در انجمن صنایع ریلی ایران، نکاتی قابل تأمل به استحضار می رسد.

در بررسی مزایده لوکوموتیو رومانی، Gm.Ge ، هیتاچی و سایر موارد، اشکالات ماهوی وجود دارد و بیم آن می رود که اهداف بازگشت این لوکوموتیوها به چرخه حمل و نقل ریلی، تأمین نشود و صرف اینکه با اجرای مزایده چند شرکت برای 10 دستگاه رومانی حضور یابند و هرکدام تعدادی را برنده شوند و همین 10 دستگاه نیز به چند شرکت تخصیص یابد، هیچ انگیزه دیگری برای خرید ایجاد نمی کند. 

بنابراین پیشـنهاد می شـود با تجدید نظر در برگزاری مزایده مســـیر نیل به ارتقای ناوگان ریلی را نیز قدری هموار سازید. شایسته تر این است مزایده به صورت بسته ای هدفمند با راهبرد ارتقای ناوگان و متناسب با انواع  تیپ لوکوموتیو برگزار شــود و خریداران نیز با برنامه، اشــتیاق گرم کردن این لوکوموتیوها و هدف اســتفاده در ناوگان، در مزایده شرکت کنند. 

با امید به توفیقات روز افزون از توجه شما به نظرات کارشناسی این انجمن قدردانی می شود.»

 

دانلود فایل
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • عباس قربانعلی بیک

    با سلام
    پیشنهاد منطقی است
    این رویکرد معکوس رویکرد بازسازی پنجاه دستگاه لکوموتیو آلستوم سال ۱۳۹۵ است،
    از افراط به تفریط