بازدید سایت : ۸۳۱۳۷

◄ اجرای طرح سوخت رسانی در مسیر برای رانندگان کامیون بالای 50 تن/ دیگر ناوگان باری و مسافری در نوبت اجرا

طرح سوخت گیری در مسیر پس از اجرا برای ناوگان باری بالای 50 تن، در مراحل بعدی برای دیگر گروه های ناوگان باری و مسافری نیز اجرا می شود.

اجرای طرح سوخت رسانی در مسیر برای رانندگان کامیون بالای 50 تن/ دیگر ناوگان باری و مسافری در نوبت اجرا
تین نیوز |

طرح سوخت رسانی در مسیر پس از اجرا برای ناوگان باری بالای 50 تن، در مراحل بعدی برای دیگر گروه های ناوگان باری و مسافری نیز اجرا می شود.

به گزارش تین نیوز، طرح سوخت گیری در مسیر طرحی است که به پیشنهاد شرکت پخش فرآورده های نفتی و به منظور جلوگیری از قاچاق سوخت اجرا شده است.

در این طرح سهمیه گازوئیل طبق پیمایش و بر اساس حرکت در فاصله بین مبدا تا مقصد و منطبق با بارنامه و فقط در جایگاه های عرضه سوخت واقع در مسیر صورت می گیرد.

خبرهای جنجالی و پربازدید امروز را بخوانید:

حواشی و نکات تامل برانگیز مراسم تودیع و معارفه وزیر جدید راه و شهرسازی

خانم وزیر با قانون گریزی 1 ساله مدیریت راه آهن چه برخوردی می کند؟

در این سامانه سامانه سهمیه گازوئیل بر اساس اسناد حمل برخط و در مسیر ترددی که در بارنامه درج شده، به کامیون ها تعلق می گیرد و رانندگان خارج از این مسیر، امکان استفاده از کارت سوخت خود را ندارند و نظارت در این طرح نیز کاملا به صورت سیستمی و از طریق دوربین های راهداری انجام می شود.

این طرح اکنون و در مرحله اول توسط شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی برای ناوگان بالای حمل و نقل کالای بالای 50 تن در حال اجراست و در مراحل بعد دیگر گروه های ناوگان باری و و مسافری را در برمی گیرد. شرکت پخش فرآورده های نفتی برای اطلاع رسانی از جرئیات طرح و پاسخ به نیازمندی های اطلاعاتی رانندگان یک کانال اطلاع رسانی در پیام رسان بله ایجاد کرده است که رانندگان می توانند با عضویت در آن ابهامات خود را نسبت به چگونگی اجرای این طرح برطرف نمایند.

قابل ذکر است پیش از این خداداد بکرانی، رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی رانندگان کامیون فلاورجان در مورد اجرای این طرح گفته بود: شرکت ملی پخش فراورده های نفتی بدون هماهنگی لازم و اطلاع رسانی کافی و همچنین عدم اطلاع از زیرساخت های موجود و نیازهای جامعه اقدام به اجرای طرحی کرده که داد رانندگان و کامیونداران تلاشگر حمل کالای جاده ای کشور را درآورده است.

به گفته وی اجرای هر طرح و برنامه ای بدون اطلاعات کافی از نحوه اجرا و هماهنگی های لازم، جز ایجاد خسارت، عایدی نخواهد داشت.

 

نامه سازمان راهداری و حمل و نقل

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • علی اکبر عادلی

    سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای پاسخ دهد : مگر به استثنای تریلی های کمرشکن و کامیون های بوژی کش ، ناوگان باری با وزن ۵۰ تن به بالا داریم که بدون مجوز در جاده‌ ها تردد کنند؟ اول تکلیف این ۵۰ تن را مشخص کنید که منظور شما چه نوع وسیله نقلیه ای است ؟

  • ناشناس

    سلام اقا بی عدالتی .درحق ما بی داد میکنه. .ازکدوم بگیم. پمپی که صدلیتر گازلیل جلو چشمم دارا می فروشه به گذری که کارتش.گازایل داره. لی. به من میگه ۵۰لیتر تو‌کارت داری .میگم. تریلیه ۵۰لیتر شاید باک سوراخ شد شاید....
    اما به قیمت ازاد به من نمی ده. .میفرشه ۶هزار تومان

  • ناشناس

    کاش یکی پمپ دم پایانه مبارکه را یک هفته .نظارت کنه

  • ناشناس

    دیگه ترسی نداره. مدیرش .اینقدر خوردن .که ...

  • ناشناس

    اگر تمام انجنمها مثل اقای بکرانی پی گیر بودند این اوضاع نبود

  • قاسم کریمی

    تکلیف بوژیکشها چی میشه مصرف سوختشون خیلی بالاست به دلیل وزن زیاد ،بعدش مسیر پیشنهادی بارنامه با مجوز راهداری مغایرت داره ،باید چکار کرد؟؟؟؟

    • ناشناس

      اصلان همین بوژی کش ها عامل قاچاق هستند بخاطر سهمیه زیاد

    • حسین عطاری

      سلام ای کاش اول زیر ساخت ها اماده بشود بعد طرح اجرا بشه یا اینکه طرح را اول روی چند دستگاه کامیون شرکتی یا دولتی ازمایش میکردنند

  • محمد

    وقتی زیر کولر گازی بخواهی یک قانون وضع کنید همینه لطفاً این آقایان فقط یک‌بار سوار کامیون بکنید ازیک شهر به یک شهردیگه ببرید ببیند آیا در مغز معیوب خودشون باردیگر همچنین برنامه‌های وضع می‌کنند یانه آقا زیر کولر نشسته میگه لنگش کن خبر نداره چی برسر راننده تا بخواهد یک بار جابجا کند می‌آید

  • ناشناس

    سلام ، بدون کارشناسی دست به یک کار میزنن به عواقبش فکر نمی کنند من خودم 17ساله راننده هستم تا حالا برای سوخت کامیون چندین بار طرح دادن هر بار مشکل برای راننده درست کردن من خودم چند روز تو جاده موندم برای گازوییل از چندتا راننده بپرسین تا مشکلات جاده را به شما بگویند بعداً اجرا کنین بیشتر وقتا بار گیر نمیاد یا اگر باشه کرایه ندارد باید خالی بری بعداً برای گازوییل باید چکار کرد

  • علیرضا

    کاش اونهایی که این قانون رو وضع کردن
    دو ماه با کامیون تو جاده کار میکردن
    اخه مگه کامیون قطاره که فقط از یک مسیر بره
    به چندین دلیل یه کامیون ممکنه مسیرش رو عوض کنه
    ۱ خرابی ماشین و مراجعه به نمایندگی در یک شهر دیگر
    ۲ ممکنه خونواده راننده براشون مشکل پیش بیاد و راننده مجبور بشه برای سر زدن به خونواده مسیرش رو عوض کنه
    ۳ ممکنه بخاطر خرابی راه راننده تصممیم بگیره از یه مسیر دیگه بره
    و خیلی موارد دیگر

  • ناشناس

    درود
    اگه یه راننده بخواهد از بندر امام بار بزنه واسه شمال بارنامه مسیرش میزنه سمت اراک قم سمنان
    برگشت هم همین طرف حالا بچه شیراز هم باشه
    چطوری میتونه بره خانه
    حتما یه کانکس ببنده پشت ماشین خانوادش
    همراه خودش ببره

  • مهدی جلالوند

    اون کارشناس عزیزی که این قانون من درآوردی غیر کارشناسی رو. اومده اجرا می‌کنه بهتره اول مسیرهای کامیون مجاز رو درنظر بگیره مثلاً تریلری که از آمل بار می زنه برا غرب میاد مسیرش رو از جاده هراز میزنه که تریلر ممنوعه درصورتیکه همه ازمحور مازندران فیروز کوه به سمنان واتوبان حرم به حرم استفاده می کنند

  • مرتضی

    همه این کارها برای جلوگیری از قاچاقه به قول آقایون . جالتر اینکه چند وقت یکبار در تلویزیون خوده ایران خبر قاچاق سازمان یافته سوخت از فلان پالایشگاه یا پتروشیمی پخش میشه . این قوانین حدفش فقط آزار و اذیت قشر راننده هست چون مسئول ما خودش دشمن اول ماهست

  • احمد

    شمر زمانه خودشون هستند

  • احمد محبی

    کاش فقط به جای این همه نظر ، ۱۰ نفر مدیر و کارشناس حقیقی از کشور جیبوتی هم که وارد میکردن، مشکلات این مملکت حل میشد.

  • راننده

    تکلیف کامیونهای که یک سر خالی کار میکنن چیه مثل تریلر ماشین کش کامیون گوسفند کش کامیونهای حمل مرغ

  • محمد میردار

    اقا من از بندر نوشهر دارم بار گیری میکنم با ماشین دهچرخ تو بارنامه فاصله نوشهر تا تهران را از جاده کندوان حساب میکنه در صورتی ک کندوان کامیون ممنوع ما باید از رشت یا هراز یا فیروزکوه بروم بااینکه مسولین امر در جریان هستن باز هم ب خیانت خودشون ادامه میدن

  • ناشناس

    مثل اینکه دوست دارید کشور به تعطیلی بکشه رانندگان . کسی که بارنامه نداره از کجا سوخت تامین می کنه . یا بیرون دولت یا پمپ ها آزاد دارن ما رانندگان نمیدونم . از اول با بارنامه گازوئیل هست . کار کاملا اشتباه و غیر کارشناسی . ایا دو هزار تا گازوئیل اصلا تا پانزده هم هر ماه تموم میشه چه برسره مبدا و مقصد باشه

  • ناشناس

    یکی از مسخره تمرین طرح ها همین هست این همه زوم کردین به راننده که چی همین راننده هست که داره چرخ مملکت را میچرخونه کاش همین قدر هم رو ارگانهای دیگه نظارت داشتین

  • الهوردی

    سلام به استحضار مسئولین محترم شرکت نفت وراه ترابری مخصوصا وزیر محترم مرتبط به رانندگان میرساند لطفا سهمیه سوخت رانندگان زحمت کش را کم نکید .به والله قسم با باک کامیون سوخت نمیتواند قاچاق بشود .به هیچ راننده ای صرف نمی کند تا برود از جایگاه سوخت بزند وبیارد ازاد بفروشد کرایه اش،هم در نمیاد.
    مسئولین قدیمی بهتر میدانند که قاچاق سوخت با تانکر صورت میگرد ویا با حواله های سوری وغیر مصرفی وهزاران راه دیگر که قابل پیشگیری است.لطفا رانندگان قسط و خرج وهزینه چند درصد بالای عرف لوازم یدکی دارند .اگر راننده ای هم در ماه ۱۰۰لیتر سوخت میفروشد شما گذشت کنید به همکارش که لنگ مونده میدهد بخاطر یک نفر خاطی که با ان مبلغ یک نهار هم نمیتوند بخرد هزاران نفر را اواره ودربه در نکنید.از رییس‌جمهور محترم تقاضا داریم که قول دادده بودند همه کارها را توسط کارشناسان حل کنند چن نفر کارشناس انتخاب کنند تا محاسبه کنند چن درصد سوخت میتواند حداقل در تهران والبرز ویا در استانهای غیر مرزی میتواند قاچاق شود .همه جا ی ایران را بایک شهر مرزی در نظر نگیریید اگر فکر میکنید اونجاها به کشورهای،دیگر قاچاق میشود همانجا تمهیداتی کارشناسان بدهند.واقعا زشت است قشر زحمت کش حمل ونقل بازیچه چن نفر سود جوی اختصاصی شوند .از آقای دکترپزشکیان رییس جمهورمحترم مردمی خواهشمندم به کمک قشر ضعیف بیایند وهمه مسئولین قدیمی شرکت نفت ازاول تا آخررا عوض کنند تا ۹۰ درصد قاچاق سوخت حل شود.

  • حسن

    سهمیه اتوبوس ها کم کنید اتوبوس ها گازوعیل مفروشند نه کامیون های شهری

  • علی افضلی

    سلام در اینکه قاچاق سوخت میشود بحثی نیست .اما آیا باید صنعتی که مادر تمام صنایع و معادن در همه دنیاست و آن حمل و نقل است .کاری کنیم که عملا همه رانندگان از شغل خود پشیمان بشوند و تاوان عمر و جوانی و حتی سرمایه زندگی خودشان توسط افرادی که مطمنا حتی یکروز با شغل تفریحی !!! آشنایی ندارند تصمیم گیری شود ؟؟. و اما قاچاق سوخت که مثلاً انجام میشود با یک حساب سرانگشتی حدود ۵میلیون نفر و حتی بیشتر در مناطق محروم و فاقد هر گونه شغل و کارخانه آیی ارتزاق می‌کنند آیا بزرگان بعد از اجرای مثلاً قانون مطمن هستند تبعات اجتماعی و ناهنجاری و تا امنی برای همین رانندگان بیصاحب ندارد ؟؟؟؟

  • رضا

    سلام به عنوان مثال یکی از مشهد خالی باید برود تهران بارگیری کند برای مشهد تا نرود تهران بارگیری نکند که بارنامه نمی‌تواند بگیرد تکلیف این گروه از کامیونها چه می‌شود امروز من زنگ زدم شرکت نفت نتوانست جواب من را بدهد لطفا راهنمایی کنید متشکرم

  • محمدعلی سلیمانی

    باطرحی که رسانه ای شده.
    جهت رفاه رانندگان در مناطق گرم وسردطرحی ایجاد کنید استراحتگاه مناسب جهت خواب راننده درنظر گرفته شود چه بین راه یامبدا. ومقصد.چون اگردرکامیون استراحت بکندنیازبه سوخت در حالت توقف داردتاساعتی استراحت کندواین میسر نیست مگردرنظرگرفتن سوخت درجاروشن.امیداست مسئولیت توجه به این نکته کلیدی را داشته باشند.

  • رضا عابدینی

    لطفا یه فکری به حال ترابرنت رانندگان کنید باعث شده کرایه حمل به یک پنجم تنزل پیدا کنه تمام صاحب بارها یاد گرفتن بار با یک پنجم قیمت میزارن تو ترابرنت یه راننده که بار گیرش نمیاد مجبور به بردنش بشه باقی بارها هم دست دلال‌ها است که با رانندگان نصف به نصف شریک هستند ظمنا این طرح سوخت‌رسانی کاملا غلط میباشد

  • علی

    درود بر تک تک شما عزیزان زحمتکش راننده با دیدگاه های کارشناسی و مدیریتی خیلی خیلی بالاتر از گردانندگان حمل و نقل کشور .متولی که هنوز ابزار حمل و نقل خود را نمی شناسد چطور می تواند برای بهره برداری بهینه آن نسخه درمان بنویسد.

  • مسعود

    سلام وقت بخیر لطفاً بفرمایید قیمت گازوئیل در ایران چنده ودرکشورهای هم جوار چنده،،،،لازم به زکر است برای جلوگیری از قاچاق سوخت و گلایه رانندگان دولت وقت قیمت سوخت را چنان بالا ببرد که هیچ کدام از کشور های همجوار مقرون به‌صرفه نباشد،،،وبرای ناوگان چه جاده ای وچه شهری ازروی پیمایش سوپ سید بدهید تا ببینید چه درآمد سرشاری آید دولت میشود،،،،متشکرم

  • Morteza

    مردمو ،راننده رو بیچاره کردید،بهونتون شده قاچاق سوخت.خدا از باعث و بانیش نگذره

  • ناشناس

    بابا شما دیگه خیلی متخصص هستید دمتون گرم همه مشکلات رانندگان حل شد آخه دغدغه رانندگان کم بود اینم اضافی کردید

  • حسین

    با سلام خدمت تمامی رانندگان عزیز زحمت کش
    تریلر بالای ۵۰ تن مربوط به کمرشکن ها وبوژی کش ها میشه که شرایط خیلی سختی دارن نصبت به دیگر رانندگان
    بخصوص بوژی ها،بخاطراینکه طول و عرض و ارتفاع بارشون اونقدری زیاده که واقعا سوختگیری تو بعضی جایگاه ها غیر ممکن یا اینکه خیلی سخته
    متاسفانه اتوبوس ها بین شهری بیشترین سهمیه سوخت رو دارن و بیشترین قاچاق سوخت هم توسط همین اتوبوس ها انجام میشه

  • علی

    لطفا یکی به داد ما راننده های تریلی کفی در مرند برسه! انجمن صنفی علنی دزدی میکنه و با ترابری و شرکت پیام بار همدست شده بار رو میفروشه به والله ۳هفته نوبت میخوابیم تا یه دونه بار بزنیم ولی شرکت پیام بار ۸دستگاه تریلی داره که از راه میرسند مستقیم میرن بارگیری، آیا کسی هست به داد ما برسه؟

  • ناشناس

    فلاکت کشور بر اثر بی تدبیری مدیریت کلان کشوری

  • سیدشادی چگینی

    با سلام با اجرای این طرح یک مشکلی بسیار سختی،برای رانندگان درست شده که ما دیگر توان چرخاندن ماشین خودمان را نداریم ما با قانون قبل باز گازویل کم داشتیم چه برسد به این قانون ما کمپرسی هستیم به علت نبودن بار مجبوریم از این شهر به اون شهر برویم تا با این قسطی که رو ماشین داریم بتونیم جواب گو ماشیم والان مشکلاتمون بیشتر شده چکمون برگشت خورده و ناچاریم این شغل را رها کنیم مسول،عزیز،با وضع این مشکلات باز این قانون را چرا اجرا کردید ما از روی زن وبچه هایمان شرمنده شدیم

  • مسعود

    مساولین محترم اگر میخواهید جلوگیری از قاچاق سوخت را عملی کنید،،،سهمیه سوخت معنا ندارد قیمت گازوئیل را بحدی بالا ببرید،،تا دیگر بهانه ای برای جلوگیری قاچاق سوخت نباشد،،،درعوضدولت سوپ سیدی به مالکان ناوگان بدهد که جبران گرانی سوخت بشود،،،واگر از ناوگان کسی اقدام به فروش سوخت نمود همان کامیون و یا کشنده وغیره را مصادره کند،،،ونشانه مطلوب را ببینید

  • ناشناس

    بزرگوار.مسئول . کامیونهای که به سمت مرزها بار میبرن زیر ماشینشون باک اضافه دارن میان از پمپها از کارت سوخت‌های که اپراتورها از مردم خریدن باک هاشونو پر میکنن میبرن چه ربطی به سوختی گیری تو مسیر بار داره.مشگل جایی دیگه است

  • مجید

    اگه راننده ای ماشینش نقص فنی داشته باشه و مجبور باشه از شهری به شهر دیگه بره برای تعمیر باید سوخت رو از کجا تهیه کنه یا اینکه مسیر معرفی شده راهداری مسدود باشه یا پمپ تو اون مسیر سوخت نداشته باشه و...

  • ناشناس

    ببینین چی سر این مملکت اوردین