بازدید سایت : ۸۳۱۳۷

◄ بحران در حمل و نقل جاده ای/ تغییر شغل رانندگان و عدم سرمایه گذاری جدید در بخش ناوگان

عدم تناسب سرمایه و درآمد و عدم حمایت دولتی و حذف یارانه بیمه تامین اجتماعی، حذف یارانه سوخت، مبلغ بالای حق بیمه آزاد بدون بازنشستگی مناسب و حتی در حد بخور نمیر، عدم امنیت شغلی و ... موجب ریزش شدید و ترک و تغییر شغل رانندگان و عدم سرمایه گذاری مالکان ناوگان شده است.

بحران در حمل و نقل جاده ای/ تغییر شغل رانندگان و عدم سرمایه گذاری جدید در بخش ناوگان
تین نیوز |

یک مقام صنفی حمل و نقل جاده ای مسافری با توجه به کمبود ناوگان و راننده در زمان سفرهای اربعین گفت:  اگر حداقل توجه و اهمیت به حمل و نقل عمومی در همه ابعادش معطوف گردد ما نه تنها نیازی به قرض گرفتن ناوگان و راننده از کشورهای همسایه با هزینه های هنگفت که موجب کسر شان است، نخواهیم داشت بلکه با توجه و به کارگیری پتانسیل های موجود گسترش بین المللی حمل و نقل جاده ای خود را نیز شاهد خواهیم بود.

خبرهای پربازدید امروز را بخوانید:

خداحافظی 2 تریلی چینی مشهور از بازار کامیون ایران

 

به گزارش تین نیوز، حمید حسین زاده دبیر کانون انجمن های صنفی رانندگان سواری کرایه برون شهری کشور، افزود: مسلم است اگر از این نگرش و توجه جدی و بسیار ضروری دریغ گردد متاسفانه باید عرض کنم با این روال بعد از مدتی نه از تاک نشان می ماند نه از تاکنشان!

وی این مطلب را در قالب پیام تبریک به فرزانه صادق مالواجرد برای تصدی وزارت راه و شهرسازی که در اختیار تین نیوز قرار داد، بیان کرد و ادامه داد: اگر به طور اجمالی بخواهیم به مشکلات در بخش حمل و نقل جاده ای اشاره ای داشته باشیم، باید در نظر داشته باشیم: انسان، راه و خودرو، سه ضلع مهم حمل و نقل مسافر و سفر است، هر گونه مشکل در هر یک از این اضلاع ، به ضلع های دیگر بخش آسیب می رساند.

حسین زاده با بیان این که متاسفانه امروزه هر سه ضلع این مثلث یا معیوب و یا دچار مشکلات عدیده می باشد، گفت: بعد انسانی این مثلث که همانا راننده و مالک ناوگان باشد به خاطر عدم تناسب سرمایه و درآمد و عدم  حمایت دولتی و حذف یارانه بیمه تامین اجتماعی، حذف یارانه سوخت، مبلغ بالای حق بیمه آزاد بدون بازنشستگی مناسب و حتی در حد بخور نمیر، محروم از بیمه تکمیلی مناسب، عدم امنیت شغلی، ورود و جولان غیر قانونی خودروهای اینترنتی و مسافربرهای شخصی و واسطه ها به حریم جاده ها و  ... موجب ریزش شدید و ترک و تغییر شغل رانندگان و عدم سرمایه گذاری مالکان ناوگان شده است.

متن کامل پیام حمید حسین زاده دبیر کانون انجمن های صنفی رانندگان سواری کرایه برون شهری کشور در ادامه آمده است:

« سرکار خانم دکتر فرزانه صادق مالواجرد وزیر محترم راه و شهرسازی انتصاب شایسته سرکار را به عنوان وزیر راه و شهرسازی که مطالبه جامعه حمل و نقل از رئیس جمهور محترم نیز بود تبریک عرض نموده و توفیق سرکار عالی را در این مسئولیت خطیر و عرصه نابسامان خواهانیم.

بنده حسین زاده دبیر کانون انجمن های صنفی رانندگان سواری کرایه برون شهری کشور هستم و با رخصت از پیشکسوتان حمل و نقل جاده ای ایضا مطالبی کوتاه و مختصر در خصوص بخش مربوطه به استحضار می رساند.

مشکلات در بخش حمل و نقل جاده ای بسیار زیاد است و زمانی حدت و شدت این مشکلات فزونی یافت که وزیر محترم قبل شما سنت حسنه ای را که جناب اسلامی وزیر اسبق به منطور ارتباط مستقیم و مستمر تشکل های و اصناف با وزارت در قالب جلسات پایش بنا نهاده بود، کاملا نادیده گرفته و حکم به تعطیلی این جلسات مفید که حداقل دو هفته یک بار برگزار می شد، دادند و مضاف براین عمل مجهول، ایشان تنها وزیری بودند که تشکل های صنفی هیچگاه توفیق ملاقات حضرتشان را نیافتند.

بنابراین در وهله نخست شایسته است به غیر از پذیرش تشکل ها به طور تخصصی، دستور برقراری جلسات منسوب به پایش را صادر فرموده و این تجربه مفید و منتج به نتیجه را به منطور طرح و بررسی مشکلات و ایراد راهکارها و ایجاد تعامل بیشتر باحضور خود سرکار عالی احیا فرمایید.

اگر به طور اجمالی بخواهیم به مشکلات در بخش حمل و نقل جاده ای اشاره ای داشته باشیم، باید در نظر داشته باشیم: انسان، راه و خودرو، سه ضلع مهم حمل و نقل مسافر و سفر است، هر گونه مشکل در هر یک از این اضلاع، به ضلع های دیگر بخش آسیب می رساند.

متاسفانه امروزه هر سه ضلع این مثلث یا معیوب و یا دچار مشکلات عدیده می باشند.

بعد انسانی این مثلث که همانا راننده و مالک ناوگان باشد به خاطر عدم تناسب سرمایه و درآمد و عدم حمایت دولتی و حذف یارانه بیمه تامین اجتماعی، حذف یارانه سوخت، مبلغ بالای حق بیمه آزاد بدون بازنشستگی مناسب و حتی در حد بخور نمیر، محروم از بیمه تکمیلی مناسب، عدم امنیت شغلی ورود و جولان غیر قانونی خودروهای اینترنتی و مسافربرهای شخصی و واسطه ها به حریم جاده ها و  ... موجب ریزش شدید و ترک و تغییر شغل رانندگان و عدم سرمایه گذاری مالکان ناوگان شده است.

در مبحث ضلع خودرو، متاسفانه وضعیت بسیار ناهنجار بوده و سال هاست نوسازی ناوگان عمومی به کما رفته است، واردات خودروی عمومی عملا وجود ندارد، سن ناوگان فعال در جاده ها بسیار فراتر از استاندارهای معمول است و ... مسلما با این روند و وضعیت باید شاهد افزایش تلفات جانی بیشتر در عرصه حمل و نقل عمومی جاده ها باشیم.

و اما در بحث جاده فارغ از چند اتوبان، عمده جاده های کشور اصلا در وضعیت مناسب و حداقل استاندارد لازم قرار ندارند در بعضی از جاده ها یک راننده به تنهایی قادر به کنترل لرزش فرمان ناشی از خرابی آسفالت چند کیلومتری جاده نمی باشد و کمک راننده باید به برای حفظ فرمان به کمک او بشتابد، عجیب است ولی واقعیت می باشد.

در این فرصت از بیان ریز مشکلات و خدای نکرده از ایجاد یاس و ناامیدی خودداری می نمایم و انشالله در فرصت حضور در خدمتتان به همراه پیشکسوتان و مسئولان محترم تشکلات سفره پر غصه دلمان را خواهیم گشود.

ولی با توجه به مناسبت اربعین حسینی به بیان یک نکته می پردازم: اگر حداقل توجه و اهمیت به حمل و نقل عمومی در همه ابعادش معطوف گردد ما نه تنها نیازی به قرض گرفتن ناوگان و راننده از کشورهای همسایه باهزینه های هنگفت که موجب کسر شان است، نخواهیم داشت بلکه با توجه و به کارگیری پتانسیل های موجود گسترش بین المللی حمل و نقل جاده ای خود را نیز شاهد خواهیم بود. لیکن اگر از این نگرش و توجه جدی و بسیار ضروری دریغ گردد متاسفانه باید عرض کنم با این روال بعد از مدتی نه از تاک نشان می ماند نه از تاکنشان!

از انجا که این نگارش به قصد تبریک بوده و حضور سرکار عالی در این منصب به واسطه شجاعت و پشتوانه علمی و اجرایی قوی سرکار عالی بارقه امیدی از تغییرات و تحولات مثبت در دل اهالی حمل و نقل ایجاد کرده است امید واثق دارد که بتوانید با ایجاد پیوندهای پویا و موثر و با بهره مندی از دانش و تجربه کارشناسان و به کار گیری مدیران متخصص و متعهد  و تعامل واقعی با تشکلات صنفی به عنوان بازوهای اجرایی علاوه بر رفع مشکلات عدیده حمل و نقل جاده ای با نگرشی توسعه گرا و سازنده موفق به تقویت و بازسازی زیرساخت ها و ایجاد تحول در این حوزه مهم بگردید و در این راستا تشکل های صنفی حمل و نقل ضمن اعلام آمادگی برای هرگونه همکاری، توفیق روزافزون سرکار عالی را از خداوند یکتا خواستار است.»

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • مهدی صالحی

    با سلام
    ضمن تشکر از جناب حسین زاده باید گفت دیگر از بحران عبور کرده و الان بجای کمبود راننده باید گفت کمبود متخصص که این اوضاع رو سامان بخشد .
    متاسفانه هیچ مرجع متخصص در این زمینه وجود ندارد یا اگر هست صدایش شنیده نمی‌شود.

  • ناشناس

    تبریک به خانم فرزانه صادق مالواجرد بعنوان وزیر راه کشور وماتوقع داریم که در بخش نوسازی و واردات خودرو بصورت اقساطی در اختیار حمل و نقل کشور قرار گیرد تا بتوانیم بطور شایسته در جابجایی مسافر به نحو احسن انجام دهیم

  • طبقچی

    باسلام وتشکر از مطلب فوق
    وزیر محترم راه تا دیر نشده با توجه به نقش سرمایه گذاران و زحمتکشان این صنف یعنی رانندگان تغییرات اساسی بر مبنای رفاه حال آنها و ایجاد تحول و ،زدودن رخوت و بی‌عملی در ستاد و برنامه ریزی جهت رفع کمبود وایجاد گشایشهای لازم اقدام نماید

  • فریدون

    مطلب خوبی بود تغییرات اساسی باید صورت گیرد

  • رسول

    ما تو همینه زمینه داریم میرسیم به بن بست اینقدر محل نمیگذارن که مردم بیخیال کسب و کار دارن میشن من خودم یه راننده پایه یک هستم اما ۳ساله از گواهینامم هیچ استفاده ای نمیکنم این یعنی خطر برای جامعه نه منه نوعی کلی گفتم

  • ناشناس

    رانندها جاده ها انگار دشمن مسافر یا پلیس راه یل دولت هستن نخیر دشمن نیستن چون دولت مردان رانندها جاده را درست و حسابی بد نشان دادن ب مردم در خارج کشور رانندها با دکتر و مهندس فرقی ندارن

  • حمیدگلپایگانی

    سلام آقای حسین زاده ممنون تا میتونید از جادها چالها بگید دیگه کامیون نمیتونه تو این جاده‌ای بی کیفیت و آسفالت داغون حرکت کنه

  • ناشناس

    سلام خانم وزیر راه به عنوان یک راننده سنگین از شما خواهش میکنم جاده قدیم تهران به قم که محل عبور ماشینهای سنگین است و مایحتاج ضروری کشور را به تهران منتقل میکنند را دو خطه کنید تا رانندگان ماشینهای سنگین اینقدر عذاب نکشند ممنونم

  • غلامرضا توکلي رايني

    تشکر و دست مریزاد به اقای حسین زاده واقعا پاره ای از مشکلات صنف حمل ونقل برون‌شهری رو بیان فرمودند و ناکارامدیهای اشخاص گدشته باعث چنین وضعی در این سیستم شده است امید است خانم صادق بتوان ایفای نقش موًثری در این سیستم بزرگ کشوری بفرمایند

  • راننده

    واقعاامیدواریم باهمت مسئولان ودست اندرکاران حمل ونقل مسافری شغل رانندگان جزومشاغل سخت قرارگیرد ومشکلات بیمه وحقوق بازنشستگی که واقعابرای همه رانندگان سخت شده حل شود.باتشکرازدلسوزان مسئول

  • محمد مهدی هراتی زاده

    سلام اخبار نا امید کننده حمل و نقل برای اینستکه مکانیزم سرمای گذاری و زنجیره عرضه و تقاضا با حمایت از مصرف کننده و خودروساز منطبق با طرح توسعه نیست.
    در حمل و نقل مسافر مصرف کننده بدلیل سوخت ارزان و جایگاه سرمایه ای رفته است بسمت سواری شخصی یعنی بجز موارد مقطعی خاص تقاضا برای تکمیل ظرفیت نیست و با بهره وری پایین یکی از راهکارهای جبرانی نقض استاندارد رانندگی در عامل زمان منتفی می شود.
    در کالا راهکارهای جبرانی وجود دارد فرسودگی هم مهم نیست ولی بخش مسافری کنترل می گردد پس سرمایه جنبه کالای مصرفی مدت دار تاریخ انقضاء است و رابطه فایده هزینه مطرح است با ترک شغل راننده خویشفرما یعنی کاستن از سرمایه.
    قرار بوده حمل و نقل ریلی بخدمت گرفته شود، وقتی سرمایه گذار سرمایه اش بر نمی گردد و مستهلک می گردد تا چه رسد به سود و نرخ نازل دستوری تعرفه از جایی حتی با وجود سوخت ارزان در مقابل قطعات و خدمات فنی گران با یارانه تامین نگردد بزودی طعم زیان چشیده شده و بانگ خداحافظی.
    حمل و نقل برای تازه کارها جاذبه زیادی دارد ولی دوام نمی آورند لذا سرمایه ها با زیان انباشته حدود پنج سال زود فرار می کنند. کسانی می مانند که حساب شده اقتصادی کار کنند یعنی بتوانند هزینه ها را مدیریت کنند و آن تحریک تردد یکسر خالی و ریسک بالا در نقض مقررات عمومی و تخلفات رانندگی است.

  • ناشناس

    بنده با سی سال خدمت راننده سنگین ،،باسنگین ترین ماشین آلات باز نشسته شدم با هفت میلیون حقوق ،،با روزی 16ساعت کاری ،،اگر آبدارچی اداره بودم ماهی 15میلیون می گرفتم

  • غلامحسین علی دادی

    سلام وقتی دنبال سود زیاد هستین کامیون واتوبوس رو چندین برابر قیمت کشور سازنده میدین به این ملت که با این ریال کم ارزشی که خودتون بانیش شدین وقتی به دلار تبدیلش میکنیم میخوایم از ان طرف مرز خریداریش کنیم وقتی میاد داخل شما چه کارش میکنید که اینقدر گرون بدست ما میرسه در صورتی که کشور سازنده کلی وقت گداشته وکلی هزینه وکلی کار گر ومهندس دراین تولید دخیل بود تا به تولید رسیده شما کجای این کار بودین وبحث راننده به راننده های باز نشسته که توان کار رو دارن براشون کارت هشمندرو شارژ نمی کنید درصورتی که کشور های پیشرفته میگویند بحث باز نشسته گی نیست تازمانی که ی راننده بخواد وتوان رانندگی رو داره میتونه کار کنه هرکاری که در وکارشناسی واینده نگری نشه تهش همین میشه ماشین ها رو کاذب زیاد بردین بالا باید ماشین از دم قسط وباسود ۴در صد بدین وحمایت گر باشین تا این بار بلند شه

  • ناشناس

    باباخودشون ریدن توناوگان یدونه اتوبوس اجاره میکنن خداتومن میره توی جیبشون ایناروکی آورده روکاراخه

  • ح

    ظامی که شرکت هایحمل ونقل به مالکان وراننده گان می کنند رمق انها گرفته عطای این شغل را به لقایش می بخشند

  • محمود

    بادرود بنده راننده جاده هستم واقعا این وضع حمل نقل ورانندهایکه همیشه درعذاب هستن خیلی مشکل وسخت هستش از نوبت بار تا اسیری صفهای طولانی بازرسی گازوییل جادهایکه که بعلت فرسودگی از جاده خاکی هم خرابتره وحقوق راننده از کارگر کمتر ووچیزهای مثل بازنشستگی راننده کخ هیچ حقوقی نداره بهترین راه برای رانندگان تغیر شغله بنده سی ساله رانندگی میکنم یک روز بیکار باشم از گشنگی میمیرم

  • م

    سلام راهای داخلی شهری بیت شهری و وروری وخروحی شهرها خوبه توسعه و مکان‌ها بهم نزدکتر سنرشهرها از حالت عبوری خارج وبرای خودروهای سنگین اتوبوس‌ها جاده جدا با ههه امکانات در کل کشور باشه ریل راهن در کل کشور از محدود شهری کشاورزی به کنار زیر یا بالا بره و ایستگاه‌ها نوسازی بسه اول آخر شهرها و از محل آزاد شده استفادهدبسه تقاطع ریل‌های با خیابانهادر اراک باعث مسدود شدن مسیرها گاها سده که خوبه بازگشایی وایمن سازی باشه خیابان تختی بسمت شهر صنعتی وبالعکس مسیر کنار رو پل هوایی هم زشت هست توسعه اتوبان‌ها جادها و رسیدگی به هنه جاده‌ها شهری روستای و احداث راه مناسب برای عشایر میتونه خیلی مفید باشه همجوره به هنه جا کشور رسیدکی بشه خوبه و جلوی مهاجرت گرفته شه اینجوری تهران کجایش وامکانات ابنوهنه جمعیت رو نداره و همجوره به ناوگان اتوبوسرانی رانی وخودروها سنکین باری توجه بشه

  • کاوه عربانی

    اول ازهمه یاباید کارت هوشمند و کلا باطل کرد که بلای جانه پایه یکم'دارآ شده یا باید شرکتهای اتوبوسرانی همزمان با جذب رانندهءپایه یک مراحل گرفتنه کارت هوشمند رو هم ب اجرا بزارن نه اینکه در زمان استخدام یکی ازشروط جذب داشتنه هوشمند باشه که خیلیها بدلیل مشکلات فراوان گرفتنش بیخیالش شدن

  • کاوه عربانی

    خانم وزیر من خودم پایه یک دارم ولی موقع استخدام اول کارت هوشمند میخوان!!! درصورتیکه بهتربود همزمان با جذب راننده پایه یکم، مراحل معرفی رانندهای پایه یکم برای گرفتنه هوشمند هم صورت گیرد

  • علی

    صنف اتوبوس که دیگر ارزش کار کردن ندارد به دلیل اینکه حقوق راننده کم است کوچک ترین تخلف دفترچه گرفته می‌شود انگار پلیس دشمن راننده اتوبوس است ايراد های بیخودی پلیس راه

  • موسی بهزاد

    ولا پلیس راه راننده اتوبوس میبنید مثل اینکه خلاف کاری را گیر انداخته..خودم برای تعویض دفترچه پلیس راه کرج رفتم .برخوردی بامن کردن..بنده هم دفترچه رو رها کردم.و ماشین فرختم.

  • بی نام

    یه مسئول تشریف بيارن شب تا صبح کنار راننده صنف باری یا مسافری بشینه.تو گرمای بندر یا سرمای سخت یه پنچری بگیره .یا نا محسوس با سرباز محترم پلیس بره ساعت بزنه یا گشت راه ببینه برخورد کنه .مگه لباس فراجا چی داره که اینجوری قدرت میده به یه انسان.

  • ناشناس

    سلام خسته نباشید.کاشکی ی بخشنامه میدادن که برای گرفتن کارت هوشمند و دفترچه نیازی به پایان خدمت نباشه.

  • محمد

    سلام کجای کارید الان معلمان باز نشسته بعد از سی سال خدمت کارت هوشمند میگیرن میان رانندگی

  • بهنام خدایی

    با سلام.اینجانب بعداز بیست سال رانندگی، عطاعش رو به لقاعش بخشیدم والا کارگری از شغل ما بهتره .اصلا پایه یک تو ایران ارزش نداره حیف این ۲۰ سال که عمرمو تلف کردمو....

  • ناشناس

    باسلام منم ۱۰ساله رانندگی باکامیون واتوبوسو ترک کردم سخت گیری زیاده جادها هم پردست انداز بعلاوه سرعتگیرهای فراوان اصلا حالش نیست پشت فرمان بشینی

  • ناشناس

    واقعا‌ حق رانندها خورده میشه نه حقوق درستی داریم نه آینده درستی

  • امین

    سلام مخلصم آقای حسن زاده تشکر که به فکر رانندگان هستی ومشکل ما را بیان کردید..من خودم راننده اتوبوس هستم. ودارم دنبال شغل دیگری میگردم حتی نگهبانی..بهتر از رانندگی هست.

  • خسته

    خدا بگم چیکارتون کنه من خودم راننده اتوبوسم رو ماشین مردم شوفری میکنم بیمه شده ۳و۳۰۰ با این خرج و مخارج درامد اجاره خونه و حالا ماشین سالم باشه سرویس باشه بری چند غازی دستتو میگیره مجبورم برم تریلی کار کنم حداقل حرص تنهایی اشک بریزم تو ماشین اقای پزشکیان تو رو به جون عزیزت درد دل ما رانندهارو بخون داریم خون دل میخوریم انصاف نیس بیمه ۳و۳۰۰ بشه همه صاحب ماشین نیستن شوفریم

  • ابراهیم گودینی

    اگر واقعا مشکل وکم بود اتوبوس در کشور داریم من راننده مردم هستم سرمایه ندارم که برای خود خودروای تهیه کنم اگر به ماها که خیلی خیلی زیادم هستیم اتوبوس از دم قسط بدهید با اقساط کم که جواب گوی خرج و مخارج زندگی هم باشیم مطمعا مشکل کم بود اتوبوس کشور حل خواهد شد بجای اتوبوس های عراقی که هزار جور پشت سر مسافرین کربلا حرف می‌زنند خود مان مسافرین کشورمان را جابجا خواهیم کرد

  • ناشناس

    اینم بخاطر کم داشتن راننده برا اربعین بوده که بیان کردند وگرنه این صنف رانندگان بالاخص رانندگان برون شهری وحمل ونقل جاده ای هیچ حامی ودلسوزی ندارند وفقط و فقط باید تأسف خورد .چون درست شدنی نیست از هر لحاظ افتضاح. مسوولین بی لیاقت.

  • ناشناس

    باسلام راننده باچه انگیزه ای به ناوگان بیاید. سختی زیان اور که تعلق نمیگیرد. بیمه تکمیلی کامر ندارد. گرداخت حق بیمه با هزینه بالا. بی احترامی پلیس راهها به رانندگان.

  • مرادی

    ما۳۰سال خدمت کردیم ومی خواهیم بازنشست شویم باحقوق ماهیانه۱۰میلیون این حقوق ناچیزماچکارش کنیم یاکسی می خواهدبه بخش حمل ونقل بیایدحق بیمه ماهی باید۳۶۰۰۰۰۰تومان بایدبه بیمه بدهدباچه خدماتی کدام بیمه تکمیلی کدام درآمدکسی که بخواهدپایه یکم بگیردبایددوسال ازگواهی نامه پایه دوبگذرداین چه قانونیه همگی دارن ازاین شغل فرارمی کنند

  • علی

    تا زمانی که حمل و نقل جاده ای مسافر دست نادان ها هستن هر روز نابود تر خواهد شد چون به نظرم اینها فقط بدرد گدایی سر چهار راه میخورن

  • ناشناس

    اسنپی ها هم دارن خارج میشن

  • حسین کاظمی

    سلام من خودم راننده تاکسی برون شهری هستم باید هفت خان رستم ردکنی تابتونی مدارک تهیه کنی اما تاکسیهای اینترنتی بایه گواهینامه پایه سه میرن توی جادها بدونه تجربه وکسی هم نیست ازرانندهای قانونی همایت کنه چون همه به فکر جیب خودشانند وواسشون مهم نیست چه بلای به سرمسافرها ورانندگان اینترنتی میاد وحق رانندگان قانونی پایمال میشود این یعنی عدالت یعنی اسلام

  • علی

    یعنی اداره راه پدر ما نفتکشها رو در آورده آخه پدرت خوب با ۱۶۰۰لیتر سوخت من چیکار کنم فکر کنم کسی هم نیست پیگیری کنه شاید نمی‌خوان پیگیری کنن به والله ما مسیر۳۵۰ کیلومتری رو حداقل کم سوز ترین ناوگان رو در نظر بگیریم ۱۶۰ لیتر میسوزونه ولی اداره راه بابت همین طی مسیر فقط ۷۰ تا ۸۰ لیتر شارژ میکنه آخه ما دردمون رو به کی بگیم

  • سجاد رضاپور

    بخدا واقعا باید یه فکری بکنن ، من راننده ماشین باری هستم ، از تهران تا تبریز و بالعکس بار میزنم
    از کرایه ای که میگیریم نصفشو دفاتر باربری کمسیون برمیداره نصفشم مخارج راه و ماشین آخر ماه با این سرمایه ای که گذاشتیم حقوق یه کارگر واسمون میمونه اونم با این سرمایه و خطرات راه ها و شب زنده موندن ها و هزارتا مشکل دیگه

  • ابراهیم طلوع مهر

    امروزه باید به این اصل باور داشته باشیم که
    بدون بخش حمل و نقل مجموعه کشور داری ناقص است ، اگر بعضی از بخشهای وزارتی یکماه بسته باشد چندان آسیبی به کشور وارد نگردد ولی اگر یک روز در بخش حمل و نقل تعللی بوجود آید تمامی وزرات خانه ها دچار مشکل می‌شوند ..... پس بیاییم علاج واقعه را قبل از وقوع بیاندیشیم
    زمان ، زمان بالا زدن آستین هاست از غافله دنیا عقب نمانیم.
    دوستدار اصلاح سیاستهای ضروری کشورم.
    طلوع مهر

  • ناشناس

    خانم دکتر صادق ! حمل و نقل کشور با این بی سوادان حاکم در سازمان راهداری به جایی نخواهد رسید. مطمئن باشید. ما درون سازمان هستیم و میدانیم چه خبر هست