◄ بابایی: توسعه سالانه حملونقل ریلی در برنامه چشمانداز صریح نیست
دبیر سابق انجمن صنفی شرکتهای حملونقل ریلی در خصوص توجه به توسعه ریلی در برنامههای دولت خاطرنشان کرد: یکی از عمده اشکالات که در برنامه پنجم توسعه حملونقل ریلی وجود دارد این است که اهداف کمی مشخص نشده است، در واقع میزان کمی توسعه سالانه حملونقل ریلی بهطور صریح مشخص نیست.
به گزارش خبرنگار تیننیوز، یکی از مسائل مطرح در حوزه چشمانداز حملونقل ریلی جایگاه این بخش از حملونقل در برنامه چشمانداز توسعه و توجه دولت به توسعه آن است. برخی کارشناسان بر این باور هستند که در دهه نود، توسعه حملونقل ریلی کمتر مورد توجه قرار گرفته است.
در همین خصوص مجید بابایی، دبیر سابق انجمن صنفی شرکتهای حملونقل ریلی در خصوص اینکه چرا در دهه 90 توسعه حملونقل ریلی کاهش یافته است، گفت: با توجه به اینکه در سال 95 هستیم ما 133 کیلومتر توسعه حملونقل ریلی را که مربوط به برنامه پنجم است تا پایان سال 94 داشتهایم و در حال حاضر پروژههای 10 هزار کیلومتر شبکه در حال ساخت داریم.
دبیر سابق انجمن صنفی شرکتهای حملونقل ریلی در پاسخ به این سؤال که بر اساس برنامه پنجم در سال چهمیزان توسعه حملونقل ریلی باید داشته باشیم؟ گفت: یکی از عمده اشکالات که در برنامه پنجم توسعه حملونقل ریلی وجود دارد این است که اهداف کمی مشخص نشده است، در واقع میزان کمی توسعه سالانه حملونقل ریلی بهطور صریح مشخص نیست.
این کارشناس صنعت ریلی وی افزود: اهداف و برنامههای تدوین شده در راستای افق چشمانداز همگی حکایت از انتظار معنادار نظام از بخش ریلی کشور دارد. آنچه در سند چشمانداز داریم در سال 1404 حدود 10 سال دیگر باید حدود 25 هزار کیلومتر شبکه ریلی داشته باشیم که در حال حاضر 10500 کیلومتر شبکه ریلی داریم.
بابایی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به این چشمانداز شبکه حملونقل ریلی باید در سال حدود 800 تا 1000 کیلومتر شبکه ریلی احداث شود.