بازدید سایت : ۶۵۲۱۱

لزوم خریداری کشتی های کروز برای حمل گردشگران در جزایر/جای خالی فستیوال های غواصی، ماهیگیری، بازی های دریایی در جزایر مناطق آزاد

​​​​​​​عضو جامعه تورگردانان کشور در جمع خبرنگاران اکبر با تاکید بر اهمیت دسترسی مناسب به جزایر در کشور تاکید کرد.

لزوم خریداری کشتی های کروز برای حمل گردشگران در جزایر/جای خالی فستیوال های غواصی، ماهیگیری، بازی های دریایی در جزایر مناطق آزاد
تین نیوز |

​​​​عضو جامعه تورگردانان کشور در جمع خبرنگاران با تاکید بر اهمیت دسترسی مناسب به جزایر در کشور گفت: تا زمانی که نتوان زمینه انتقال یک گردشگر را به جزایر فراهم کرد در مورد سایر موضوعات نیز نمی توان اظهارنظری کرد. دو راه وجود دارد دریایی و هوایی.

به گزارش تین نیوز به نقل از اقتصادسرآمد، در کشور ما برای مسیرهای هوایی پرتردد با کمبود هواپیما مواجه هستیم و در این شرایط نمی توان برای توسعه گردشگری وظایفی برای بخش هوایی کشور تعریف کرد. غمخوار در این رابطه افزود: در زمان های پیک مسافر امکاناتی که مسافران بتوانند ماشین های خود را پارک و با کشتی به کیش یا قشم بروند بسیار محدود است. این بحث ها نیازمند برنامه ریزی و سرمایه گذاری است. برندینگ موضوعی مهم است اما بدون ایجاد زیرساخت و دسترسی مناسب نمی توان وارد آن مباحث شد؛ بنابراین باید دسترسی بهبود یابد.غمخوار گفت: تربیت منابع انسانی مورد نظر برای گردشگری و راهنماهای تور نیز موضوعی مهم است و جوامع محلی در این بحث می توانند کمک کننده باشند.

ضرورت خریداری کشتی های کروز برای حمل گردشگران 

وی گفت: مناطق آزاد کشور که جزایر مهمی مانند کیش، قشم و چابهار را در اختیار دارد باید کشتی های کروز را خریداری و مسافران و گردشگران در این مسیرها تردد کنند. در دریای خزر نیز این امکان وجود دارد اما با وجود همه وعده های داده شده شناورهایی که در این مسیرها قصد تردد دارند با مشکل گازوئیل مواجه هستند.

جای خالی فستیوال های غواصی، ماهیگیری، بازی های دریایی در جزایر مناطق آزاد کشور

غمخوار اظهار کرد: در صورت ایجاد خطوط دریایی می توان به کشورهای امارات، عمان، بحرین و قطر تورهای گردشگری تعریف و مسافران را به این کشورها برد. ورزش ها و جاذبه های دریایی شامل فستیوال های غواصی، ماهیگیری، بازی های دریایی از جمله ظرفیت هایی است که به توسعه بخش گردشگری منطقه آزاد کمک می کند.

جمشید حمزه ای زاده، رئیس جامعه هتلداران ایران نیز در جمع خبرنگاران گفت: رونق صنعت گردشگری در مناطق مختلف کشور از جمله مناطق آزاد نیازمند ایجاد زیرساخت هایی است. در راستای رونق صنعت گردشگری در برنامه هفتم توسعه پیش بینی شده تا سالانه  ۵۰۰ هتل در کشور ساخته شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.